ورود / ثبت نام

Neuralink اولین ایمپلنت تراشه مغزی خود را در انسان با موفقیت انجام داد

ایمپلنت‌های مغزی یک فناوری جدید و بحث‌برانگیز هستند. برخی از افراد نگرانی‌هایی در مورد خطرات بالقوه این فناوری، مانند امکان سوء استفاده از آن برای کنترل ذهن افراد، دارند.


Neuralink  اولین ایمپلنت تراشه مغزی خود را در انسان با موفقیت انجام داد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت Neuralink، در 28 جولای 2023 در توییتی اعلام کرد که این شرکت با موفقیت اولین ایمپلنت تراشه مغزی خود را در یک انسان انجام داده است. این پیشرفت قابل توجهی برای این شرکت نوآورانه محسوب می‌شود.

عمل جراحی روی بیماری فلج چهار اندام انجام شده است. تراشه Link به اندازه سکه است و در جمجمه کاشته می‌شود و حاوی 1024 الکترود است که می‌تواند با نورون‌های مغز ارتباط برقرار کند.

 

هدف از این ایمپلنت چیست؟

Neuralink  می‌گوید که Link می‌تواند برای کنترل رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها با ذهن، و همچنین برای بازگرداندن عملکردهای از دست رفته به افراد دارای معلولیت استفاده شود.

این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد بیمارانی که تحت عمل جراحی ایمپلنت Link قرار گرفته‌اند منتشر نکرده است. با این حال،  Neuralink می‌گوید که قصد دارد در آینده آزمایش‌های بالینی بیشتری را با این فناوری انجام دهد.

 

جنجال‌های موجود

ایمپلنت‌های مغزی یک فناوری جدید و بحث‌برانگیز هستند. برخی از افراد نگرانی‌هایی در مورد خطرات بالقوه این فناوری، مانند امکان سوء استفاده از آن برای کنترل ذهن افراد، دارند.

با این حال،  Neuralink و سایر شرکت‌هایی که در حال توسعه ایمپلنت‌های مغزی هستند، می‌گویند که این فناوری پتانسیل بهبود زندگی میلیون‌ها نفر را دارد.

 

جزئیات بیشتر در مورد این آزمایش

آزمایش بالینی Neuralink روی بیماران مبتلا به فلج چهار اندام و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) بالای 22 سال متمرکز است. این آزمایش با هدف ارزیابی عملکرد رابط مغز و رایانه بی‌سیم خود برای افرادی با اختلالات حرکتی یا فلج تمام اندام‌ها برای کنترل دستگاه‌ها با افکارشان انجام می‌شود.

 

منبع: neurosciencenews

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری