ورود / ثبت نام

rTMS حافظه را در افراد جوان و مسن بهبود می بخشد

اعمال تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال مکرر (rTMS) در قشر جلوی مغز به بهبود عملکرد در وظایف حافظه فعال برای افراد جوان و مسن کمک می کند. این یافته ها می تواند یک روش درمانی جدید بالقوه برای کسانی که از بیماری آلزایمر و سایر مشکلات مرتبط با حافظه رنج می برند، ارائه دهد.

بر اساس تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، تحریک مغناطیسی مغز حافظه فعال را بهبود می بخشد و یک راه درمانی بالقوه جدید برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل ارائه می دهد

شرکت کنندگان جوان و مسن سالم که درمانی به نام تحریک مغناطیسی مکرر(rTMS)دریافت کرده بودند، در یک بخش از حافظه بهتر از یک دارونمای شبیه به rTMS عمل کردند.

حافظه فعال فرآیند یادآوری و سپس استفاده از اطلاعات مرتبط درحین انجام یک کار است.این یک جز کلیدی از وظایف روزمره مانند رانندگی به یک مکان جدید، ایجاد دستور پخت یا پیروی از دستوالعمل ها است. افراد مبتلا به بیماری آلزایمر که تا سال 2050 بیش از دو برابر خواهند شد و دیگر اشکال جنون، از دست رفتن تدریجی حافظه و دیگر اشکال شناخت را تجربه می کنند که منجر به خطر بیشتر آسیب یا مرگ و کاهش توانایی مراقبت از خود می شود.

29 جوان و 18 بزرگسال این مطالعه را تکمیل کردند که شامل تلاش برای به خاطر سپردن و سپس بازتولید یک سری حروف به ترتیب حروف الفبا بود. نویسندگان از rTMS با فرکانس بالا (5 هرتز)  یا یک دارونما شبیه rTMS  بر روی قشر جلوی پیشانی چپ، ناحیه ای در مغز که مسئول عملکرد اجرایی بالاتر است، استفاده کردند. شرکت کنندگان در تمام سنینی که rTMS دریافت کردند بهتر از کسانی که دارونما شبیه rTMS دریافت کردند، عمل کردند.

دکتر دیوید سیمون یکی از نویسندگان این مقاله گفت: «جالب است که ما این اثر را فقط در زمانی که شرکت‌کنندگان تمام تلاش خود را می‌کردند، مشاهده کردیم، و این نشان دهنده اصل استفاده یا عدم استفاده واقعی از آن در محل کار بود. برخلاف بسیاری از چیزهایی که می شنویم، مغزهای سالخورده توانایی قابل توجهی برای یادآوری رویدادهای گذشته و استفاده از آن اطلاعات به شیوه ای انعطاف پذیر دارند. تحریک مغزی اعمال شده در مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر به اندازه افراد جوان از آن سود می‌برند.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری