ورود / ثبت نام

تشخیص زوال شناختی با ارزیابی وضعیت پاسچر در سالمندان

یک مطالعه جدید گزارش می دهد که وضعیت بدن یک فرد مسن ممکن است سرنخ هایی از زوال شناختی پنهان را ارائه دهد.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه شینشو انجام شد، رابطه بین تعادل ستون فقرات ساجیتال و کاهش عملکرد شناختی را در افراد 50 تا 89 ساله بررسی می‌کند. تمرکز بر محور عمودی ساجیتال (SVA)، حرکت رو به جلو سر و گردن نسبت به لگن از نمای جانبی به بدن بود.

این تحقیق ارتباط بین SVA و زوال شناختی، به ویژه در جمعیت سالمند را نشان می دهد. در مردان،SVA  ارتباطی با کاهش شناختی مستقل از سن نشان داد، در حالی که در زنان، زمانی که SVA برابر یا بیش از 70 میلی متر اندازه گیری شد، بدون توجه به سن، زوال شناختی برجسته تر بود.

اختلال شناختی خفیف، که با نارضایتی های شناختی بدون زوال عقل مشخص می شود، به عنوان یک پیش زمینه بالقوه برای شرایط شدیدتر شناخته شد. تشخیص زوال شناختی از طریق غربالگری وضعیت بدن، به ویژه بررسی SVA، به عنوان یک ابزار ارزشمند، به ویژه در جوامع با منابع محدود برای آزمایش های تخصصی و معاینات پزشکی برای سالمندان برجسته شد.

نویسنده اصلی، هیکارو نیشیمورا، بر نقش تمرین ورزشی در افراد مسن به عنوان ابزاری برای کاهش سرعت یا جلوگیری از مسیر زوال به سمت زوال عقل تاکید می کند. دکتر شوتا ایکگامی، نویسنده مسئول، پیشنهاد می­ کند که وضعیت نامناسب در سالمندان به عنوان تظاهر "شکستگی" عمل می کند و می تواند نشان دهنده زوال شناختی پنهان باشد.

این مطالعه شامل معاینات جامع ساکنان مسن در  آبیوس، ناگانو، منطقه ای است که به دلیل طول عمر بالا در ژاپن شناخته شده است. یافته ها حاکی از آن است که افراد مبتلا به تمایل رو به جلو ستون فقرات، بیشتر مستعد کاهش عملکرد شناختی هستند.

این مطالعه اندازه گیری های خاصی را ارائه می دهد که احتمال کاهش عملکرد شناختی را بر اساس سن و SVA نشان می دهد. برای مردان، اندازه‌گیری‌های SVA  ≥ 100 میلی‌متر در هر سنی، SVA ≥ 90 میلی‌متر برای بیشتر از  70 سال و SVA ≥ 70 میلی‌متر برای بیشتر از 80 سال، احتمال کاهش عملکرد شناختی را نشان داد. در زنان، اندازه گیری SVA  ≥ 70 میلی متر در هر سنی با کاهش عملکرد شناختی مرتبط است.

هدف این مطالعه کمک به مداخلات مراقبت های بهداشتی، به ویژه توانبخشی، برای رسیدگی به ضعف و جلوگیری از نیاز آینده به مراقبت در جمعیت های سالخورده بوده است.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری