ورود / ثبت نام

درد و اضطراب باید به زودی پس از تشخیص مولتیپل اسکلروزیس برطرف شود.

در سال اول پس از تشخیص مولتیپل اسکلروزیس، 60 درصد بیماران دچار خستگی، 50 درصد درد، 47 درصد علائم افسردگی و 39 درصد افزایش اضطراب را گزارش می کنند. محققان می گویند باید برای بیماران ام اس که به تازگی تشخیص داده شده اند، درمان های فوری و غیردارویی ارائه شود تا به کاهش درد و علائم سلامت روان کمک کند.

دو مطالعه اخیراً منتشر شده توسط محققان UW Medicine نشان می‌دهد که پزشکان باید به جای صبر کردن، کمک‌های غیردارویی برای درد، خستگی، افسردگی یا اضطراب در زمان تشخیص برای بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس ارائه دهند.

اولین مطالعه که در نسخه آوریل 2022 مجله مالتیپل اسکلروزیس منتشر شد، خاطرنشان کرد که سطوح بالینی قابل توجهی از درد، خستگی و افسردگی و همچنین اضطراب، معمولاً در بیماران تازه تشخیص داده شده مشاهده می شود. یافته ها همچنین نشان داد که برای حفظ و بهینه سازی کیفیت زندگی غربالگری سریع ضروری است.

کوین آلشولر، محقق اصلی این مطالعه تحقیقاتی با بودجه انجمن ملی ام اس، گفت: «مطالعه این بود که ما متوجه شدیم این علائم، درد، خستگی، افسردگی و اضطراب کاملاً در مرحله تشخیص شایع هستند». آلشولر خدمات روانشناسی را در مرکز مولتیپل اسکلروزیس UW Medicine هدایت می کند.

 این مطالعه نشان داد که 60٪ از بیماران خستگی را تجربه کردند. 50٪ درد و 47٪ افسردگی را تجربه کردند و 39٪ اضطراب را در سال اول تشخیص تجربه کردند.

او گفت: «ما می‌خواهیم فوراً به این موضوع رسیدگی کنیم، نه 5 یا 10 سال آینده.

طبق گزارش انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس، بیش از 1 میلیون نفر در ایالات متحده با ام اس زندگی می کنند. اکثریت آنها در آب و هوای سردتر مانند شمال غربی زندگی می کنند. این بیماری که هیچ درمان یا علت دقیقی برای آن وجود ندارد، به وسیله چیزی عمل می کند که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا به مغز و نخاع حمله کند.

آسیب حاصله به میلین - لایه محافظ در اطراف رشته های عصبی - سیگنال های ورودی و خروجی مغز را مختل می کند. نتیجه آن بی حسی، مشکلات حافظه، درد، خستگی یا حتی فلج است.

این مطالعه و همچنین یک مطالعه همراه که در نسخه چاپی ماه می مجله نورولوژی منتشر شد، همان گروه از بیماران - عمدتا سفیدپوست و زن - را در سال اول پس از تشخیص آنها دنبال کرد.

در مجموع، این مطالعات 230 بیمار را دنبال کردند. این بیماران بین سال‌های 2014 تا 2018 از مرکز مولتیپل اسکلروزیس پزشکی UW و مرکز ام‌اس انستیتو علوم اعصاب سوئد انتخاب شدند.

مطالعه دوم کیفیت زندگی بیماران را بلافاصله پس از دو ماه، سه ماه، شش ماه، نه ماه و نه ماه بررسی کرد. سپس یک سال پس از تشخیص نتایج این مطالعه نشان داد که به طور متوسط، کیفیت زندگی تا حد زیادی در طول سال ثابت بود، یافته ای که محققان را شگفت زده کرد.

Alschuler، نویسنده اصلی این مطالعه، خاطرنشان کرد: بیمارانی که به تازگی تشخیص داده شده اند باید با تأثیر عاطفی تشخیص، و همچنین آزمایش های متعدد و تصمیم گیری در مورد درمان مقابله کنند.

آلشولر گفت: «نتایج نشان داد که به طور متوسط، اگر آنها وارد می شدند و در تشخیص عالی عمل می کردند، تمایل داشتند در طول سال اول به همین شکل بمانند. "اگر آنها در حال مبارزه بودند، آنها نیز تمایل داشتند که در این راه بمانند."

Alschuler و همکارش Dawn Ehde هر دو علاقه مند به مداخلات غیردارویی اولیه برای علائم رایج بیماران ام اس هستند.

بسیاری از اوقات، بیماران سال ها قبل از تشخیص رسمی با علائم مواجه بودند، هر دو اشاره کردند.

ایده که یکی از نویسندگان مطالعه کیفیت زندگی منتشر شده در این ماه بود، گفت: «از طریق خود مدیریتی علائم، از جمله درمان شناختی رفتاری، ما به بیماران کمک می‌کنیم تا مهارت‌های مقابله‌ای، به ویژه در زمینه‌های خستگی و درد را تقویت کنند. او با Alschuler، مطالعاتی را منتشر کرده است که اثربخشی چنین مداخلاتی را در افرادی که سال‌ها به ام اس مبتلا هستند، نشان می‌دهد. Ehde همچنین یکی از نویسندگان اصلی مطالعه آوریل بود. که به مسیر علائم یک سال پس از تشخیص ام اس نگاه کرد.

او می‌گوید: «ما به آنها یاد می‌دهیم که چگونه از استراتژی‌هایی مانند تکنیک‌های مدیتیشن آرام‌سازی یا تمرکز حواس استفاده کنند، و همچنین چگونه برای کاهش خستگی و مدیریت بهتر استرس خود را پیش ببرند. بیمارانی که این مهارت‌ها را یاد می‌گیرند اغلب متوجه می‌شوند که نه تنها درد و خستگی‌شان کاهش می‌یابد، بلکه می‌توانند کارهای بیشتری را با وجود ام‌اس برایشان انجام دهند.

گام بعدی برای تیم بررسی گزینه‌های مداخلات اولیه برای کمک به بیماران تازه تشخیص داده شده است. در همین راستا، آلشولر با همکار ایوان مولتون، روانشناس بالینی دیگر، برای ایجاد مداخله ای برای کمک به بیماران تازه تشخیص داده شده برای مقابله با عدم قطعیتی که برای زندگی با ام اس مهم است، کار کرده است.

مطالعه آزمایشی آنها در سال 2019 به تأثیر ارتقای تحمل در برابر عدم اطمینان در بهبود کیفیت زندگی و کاهش اضطراب پرداخت. آلشولر گفت که آنها این کار را با یک کارآزمایی بالینی بزرگتر دنبال کردند که اخیراً جمع آوری داده ها را تکمیل کرده است. نتایج آن مطالعه اواخر امسال پیش بینی می شود.

 برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری