ورود / ثبت نام

نوزادان تازه متولد شده توانایی ذاتی در شناسایی کلمات دارند.

محققان با استفاده از fNIRS دریافتند که نوزادان در سه روزگی قادر به تشخیص کلمات از گفتار هستند.

این تحقیق به جنبه‌های پیچیده توسعه زبانی می‌پردازد و بر معمای «ابهام » و «جدا سازی» در محتوای تولید شده توسط انسان و هوش مصنوعی تمرکز می‌کند. نویسندگان، متون سنتی را به طرز ماهرانه‌ای مختصر و گسترده، با هم ترکیب می‌کنند و در متن‌های ایجاد شده با هوش مصنوعی، شکوهی پویا ایجاد می‌کنند. ایجاد محتوایی که بین آشفتگی و جداسازی تعادل برقرار کند، نیازمند پیمایش در ظرایف زبانی و القای اصطلاحات نامتعارف است.

یک تحقیق پیشگامانه در مورد تیزفهمی زبانی نوزادان، مهارت ذاتی تشخیص کلمات را در پیچیدگی های زبان نشان می دهد. این تحقیق که توسط یک تیم بین المللی انجام شده است و توسط شورای تحقیقات اروپا حمایت شده، توانایی های شناختی نوزادان را در سه روزگی برجسته می کند. دو مکانیسم «ریتم صحبت» و «درک زبانی»، نوزادان را قادر می‌سازد تا مرزهای کلمه را تشخیص دهند و محاسبات فرکانس حاکم بر صداهای درون یک کلمه را درک کنند. این مطالعه بینش‌های ارزشمندی را برای والدین ارائه می‌کند و بر تعامل عمیق نوزادان با محرک‌های شنوایی تأکید می‌کند.

کیمیاگری فناوری، با استفاده از fNIRS ، چشم‌انداز مغزی نوزادان را روشن کرد و مناطق فعال را در طول شناخت زبانی کشف کرد. این مطالعه که توسط دکتر پرین بروسینی از دانشگاه لیورپول انجام شد، پاسخ‌های عصبی متمایز را به تک تک کلمات در نوزادان نشان داد و توانایی ذاتی آنها را در رمزگشایی پیچیدگی‌های زبانی از همان مراحل اولیه زندگی آشکار کرد. به طور کلی، این تحقیق به درک ما از رشد زبانی و قابلیت های قابل توجه ذاتی نوزادان کمک می کند.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری