ورود / ثبت نام

تعداد زیادی از بهبود یافتگان بیماری کووید-19 از اختلالات شناختی رنج خواهند برد

بررسی تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بروکس آکسفورد دریافته که بخش قابل توجهی از بهبودیافتگان کووید-19 با پیچیدگی های شناختی و عصبی-روانی روبرو خواهند شد.

بررسی تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بروکس آکسفورد دریافته که بخش قابل توجهی از بهبودیافتگان کووید-19 با پیچیدگی های شناختی و عصبی-روانی روبرو خواهند شد.

روانشناسان دانشگاه بروکس آکسفورد پژوهش های منتشر شده پیشین را ارزیابی کردند تا اثرات احتمالی عفونت SARS-Cov-2 در مغز را بهتر درک کرده و دریابند افراد تا چه حدی باید منتظر تجربه ی مشکلات سلامت روانی کوتاه یا بلند مدت باشند.

بیماران طیف گسترده ای از مشکلات روانی را تجربه می کنند.

این مطالعه دریافت که در کوتاه مدت، گستره‌ی وسیعی از مشکلات عصبی-روانی گزارش داده شده اند. در مطالعات بررسی شده، 95 درصد بیماران کووید-19 که از نظر بالینی وضعیت با ثباتی داشتند، دچار اختلالات استرس پس از سانحه PTSD بوده و مطالعات دیگر نشان داد که بین 17 تا 42 درصد از بیماران اختلالات اثرگذاری مانند افسردگی را تجربه کرده اند.

مشکلات عمده ی شناختی کوتاه مدتی که در این مطالعات یافت شده اند عبارتند از نقص توجه ( در 45 درصد از بیماران) و نقص حافظه ( بین 13 تا 28 درصد بیماران).

در دراز مدت، مشکلات عصبی-روانی، در کنار نقص توجه ( 44 درصد بیماران) و نقص حافظه ( 28 تا 50 درصد بیماران)، عمدتا اختلالات اثرگذار و خستگی بوده اند.

اختلالات سلامت روانی می تواند اثر زیادی بر نظام سلامت ملی داشته باشند.

دکتر سانجی کومار، سخنران ارشد روانشناسی در دانشگاه بروکس آکسفورد می گوید:" درک عواقب عصبی-روانی و شناختی کووید 19 از آنجایی اهمیت دارد که میلیون ها نفر توسط این ویروس بیمار شده و بسیاری از آن ها تشخیص داده نمی شوند. این شرایط ظرفیت افراد برای کار مفید، مدیریت اقتصادی، تصمیم گیری درست و ایفای نقش در فعالیت‌های روزمره خانوادگی را تحت تاثیر قرار می دهد. حتی اگر بخش کوچکی از بیماران کووید19، مشکلات عصبی-روانی را تجربه کنند، اثر آن بر سرویس های بهداشت عمومی قابل ملاحظه خواهد بود."

دانشمندان می گویند که احتمالا رشد قابل ملاحظه ای در بیماران با مشکلات روانی و شناختی به وجود خواهد آمد که پیش از کووید19 در سلامت به سر می بردند.

دکتر کومار می گوید:" ارزیابی شناختی دقیق و نظارت کامل بر بیماران باید در نظر گرفته شود تا موارد جدید بیماری های عصبی شناسایی شوند. این کار باعث می شود سرویس های بهداشتی بتوانند منابع و مراقبت های لازم را از پیش برنامه ریزی کرده، و کیفیت زندگی را برای بسیاری از بهبودیافتگان کووید19 افزایش دهند. این یافته ها هنوز در مرحله ی ظهور هستند و با پیشرفت تحقیقات در این زمینه ما چیزهای بیشتری خواهیم آموخت."

نویسنده ی همکار، دکتر تینا مالوترا Tina Malhotra، روانپزشک می گوید:" ما در همین زمان نیز شاهد اثر کووید19 بر سلامت روانی هستیم. بیمارانی با سندروم طولانی مدت کووید، شامل خستگی، مشکلات شناختی و گستره ای از مشکلات روانی هر روزه به ما مراجعه می کنند. تخمین زده می شود که این مشکلات توسط یک نفر در هر پنج نفر از بهبودیافتگان کووید تجربه شود. مدیریت این بیماران در کلینیک ها پس از کووید، باید با دخالت تیم های مختلفی در زمینه های متفاوت، از جمله روانپزشکان، انجام شود."

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری