ورود / ثبت نام

با نویز، راحت تر بخوابید!

بیشتر مردم استراحت در مکان آرام و ساکت را ترجیح می دهند و سروصدا بر کیفیت خوابشان تأثیر منفی می گذارد. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بشنوید که می توان برای خوابیدن در مکان شلوغ از نویزها کمک گرفت. در سال 2017، مقاله ای در نشریه Frontiers in Neurology منتشر شد که نشان می داد نویز سفید، می تواند کیفیت خواب و سرعت به خواب رفتن را افزایش دهد.

بیشتر مردم استراحت در مکان آرام و ساکت را ترجیح می دهند و سروصدا بر کیفیت خوابشان تأثیر منفی می گذارد. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بشنوید که می توان برای خوابیدن در مکان شلوغ از نویزها کمک گرفت.

در سال 2017، مقاله ای در نشریه Frontiers in Neurology منتشر شد که نشان می داد نویز سفید، می تواند کیفیت خواب و سرعت به خواب رفتن را افزایش دهد.

پژوهش دیگری نیز در نشریه Sleep Medicine این امکان را در بیماران تحت مراقبت های ویژه بیمارستانی به اثبات رساند. این مطالعات نشان داد که می توان از نویز سفید به عنوان پوششی برای محو کردن سروصدای محیط اطراف استفاده کرد. همچنین نویز سفید ممکن است برای افراد مبتلا به وزوز گوش نیز مفید باشد و به پوشاندن صدا به ویژه در شب کمک کند.

البته لازم به ذکر است که این امکان منحصر به نویزهای سفید نیست و نویزهای صورتی یا قهوه ای هم برای پنهان سازی صدای محیط به کار می روند.

با این حال، همه متخصصان با این ایده موافق نیستند، پروفسور Mathias Basner، استاد روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا، یکی از مخالفانی است که استفاده از نویز هنگام خواب را برای شنوایی و حتی کیفیت خواب ناسالم می داند.

منبع

تهیه شده توسط:

کارگروه ارزیابی و توانبخشی شناختی

شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران

مدیریت ترویج و آموزش

سرچ محتوا و ترجمه خبر:

علی میان رودی

نظارت و ویرایش متن:

رویا محمدی، طیبه مکارمی

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری