ورود / ثبت نام

تست EEG گوش برای آلزایمر و پارکینسون در خانه

محققان در حال توسعه و آزمایش یک سیستم EEG جدید هستند که در گوش قرار می‌گیرد، شبیه به یک هدفون، که فعالیت‌های مغز را در طول خواب ثبت می‌کند و می‌تواند به تشخیص بیماری‌های عصبی از طریق داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند کمک کند.

این پروژه یک دستگاه به اصطلاح ear-EEG را توسعه و آزمایش خواهد کرد که بسیار شبیه به یک جفت هدفون داخل گوش است. این دستگاه اندازه گیری که به طور ویژه ساخته شده است، بر روی گروه های بیماران مبتلا به پارکینسون و آلزایمر آزمایش می شود. هدف این است که بررسی شود آیا امکان استفاده از این فناوری برای غربالگری بیماران برای دو بیماری جدی مغزی وجود دارد یا خیر.

فناوری ear-EEG فعالیت الکتریکی مغز را می خواند و به آرامی الگوهای خواب را ترسیم می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که الگوهای خواب افراد می تواند نشانه های اولیه بیماری آلزایمر و پارکینسون را نشان دهد.

آلزایمر و پارکینسون بیماری هایی هستند که در طول سالیان متمادی بروز می کنند. آنها معمولاً فقط زمانی کشف می شوند که برای مثال شروع به ایجاد مشکلات شناختی و مرتبط با حافظه، اختلالات خواب یا اختلالات در سیستم اسکلتی عضلانی کنید.

"تشخیص به طور کلی آنقدر دیر است که تنها گزینه درمانی درمان علائم است. پروفسور پربن کیدموس می گوید: در این پروژه، 10 تا 15 سال قبل از شروع اولین مشکلات، علائم این دو بیماری را شناسایی می کنیم و اگر بتوانیم، گزینه های درمانی بسیار بهتری امکان پذیر خواهد بود. رئیس مرکز Ear-EEG در دانشگاه آرهوس.

بیماری های مغزی جدی برای بیماران و بستگان آنها بسیار سنگین است. آنها همچنین یک بار مالی رو به رشد برای بخش مراقبت های بهداشتی هستند  نه فقط در دانمارک، بلکه در سطح بین المللی. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات زوال عقل دانمارک، حدود 12000 نفر در دانمارک مبتلا به پارکینسون هستند، در حالی که بیش از 100000 نفر با زوال عقل زندگی می کنند. انجمن آلزایمر تخمین زده است که فقط 40 درصد از تمام زنان دانمارکی مبتلا به زوال عقل در واقع تشخیص داده شده اند، در حالی که این رقم برای مردان دانمارکی حدوداً است.

Ear-EGG - نظارت بر خواب در آینده؟

این دستگاه کوچک در گوش قرار می گیرد تا فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری کند. این روش تغییرات بسیار کوچک ولتاژ روی سطح پوست ناشی از فعالیت الکتریکی در نورون‌های مغز را اندازه‌گیری می‌کند و نسبت به اندازه‌گیری‌های خواب سنتی، فناوری بسیار ملایم‌تر و کمتر نفوذی است.

دستگاه پروژه PANDA همچنین مجهز به یک اکسی متر برای اندازه گیری اکسیژن در خون، یک دماسنج و یک میکروفون است که می تواند به تنفس و ضربان قلب گوش دهد، دقیقاً مانند گوشی پزشکی.

ما امیدواریم که بتوانیم از EEG گوش  برای جایگزینی بخشی از نظارت بر خواب موجود و تا حدودی مشکل‌سازتر استفاده کنیم. ما سعی خواهیم کرد این فناوری را آنقدر ساده کنیم که بتوان از آن در خانه و در مدت زمان طولانی تری استفاده کرد. در حالت ایده آل، امیدواریم بتوانیم خواب خود را در چند روز، هفته یا حتی ماه در سال اندازه گیری کنیم.

"هدف شناسایی تغییراتی است که ممکن است نشانه های اولیه بیماری های جدی مغز مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون باشد و تشخیص بیماران راحت تر و زودتر از امروز باشد. این یک مزیت بزرگ خواهد بود.»

مزیت دیگر این است که می‌توانیم بیماران را در زندگی روزمره آنها بررسی کنیم و تغییرات در الگوهای خواب و تأثیر درمان‌ها را بررسی کنیم. این باعث می‌شود که فناوری EEG بالقوه یک ابزار غربالگری خوب باشد که می‌تواند در خانه استفاده شود - درست مانند فشارسنج.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری