ورود / ثبت نام

افسردگی و حالات روانی منفی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد.

بر اساس دو مطالعه مقدماتی که در نشست علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2023 ارائه شد، قلب و ذهن به شدت به هم مرتبط هستند و افسردگی، اضطراب و استرس مزمن همگی خطر عوارض سلامت قلب و مغز را افزایش می دهند.

تحقیقات نوظهور بر ارتباط عمیق بین سلامت روان و بیماری قلبی تاکید می‌کند، با افسردگی و اضطراب که شروع عوامل خطر قلبی عروقی را تسریع می‌کند.

یافته‌های دو مطالعه اولیه نشان می‌دهد که شرایط روانی نه تنها ذهن را پریشان می‌کند، بلکه اثرات ملموسی بر سلامت جسمانی نیز دارد که به طور بالقوه منجر به حملات قلبی یا سکته می‌شود.

این مطالعات تسریع عوامل خطر مانند فشار خون بالا و دیابت را در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب نشان می‌دهد و اهمیت غربالگری زودهنگام و مکرر قلبی عروقی را برای افراد دارای مشکلات سلامت روان برجسته می‌کند.

این نشست که از 11 تا 13 نوامبر در فیلادلفیا برگزار می‌شود، یک تبادل جهانی برتر از آخرین پیشرفت‌های علمی، تحقیقات و به‌روزرسانی‌های عمل بالینی مبتنی بر شواهد در علم قلب و عروق است.

به گفته انجمن قلب آمریکا و در دو مطالعه جدید، محققان میزان تأثیر وضعیت روانی بر سلامت قلب را اندازه‌گیری کردند که شرایط سلامت روان، از جمله افسردگی، اضطراب و استرس باعث افزایش خطرات سلامت ضعیف قلب می‌شوند.

ارتباط واضحی بین سلامت روانی و خطر بیماری قلبی عروقی وجود دارد. رئیس کمیته نگارش سلامت روان‌شناختی انجمن قلب آمریکا در سال 2021، گفت: این مطالعات به مجموعه رو به رشدی از داده‌های ما اضافه می‌کنند که چگونه سلامت روانی منفی می‌تواند خطر بیماری قلبی و مغزی را افزایش دهد.

افسردگی و اضطراب سرعت افزایش عوامل خطر قلبی عروقی را تسریع می‌کنند: مکانیسمی که منجر به افزایش خطر حوادث قلبی می‌شود. محققان دریافتند که اضطراب و افسردگی باعث ایجاد عوامل خطر جدید بیماری قلبی عروقی می شود.

جیووانی سیویری، سرپرست تیم تحقیق و پژوهشگر پژوهش تصویربرداری قلب و عروق، می‌گوید: «در حالی که مشخص است که افسردگی و اضطراب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهند، مکانیسم زیربنای آن کاملاً شناخته شده نیست.

در مطالعه خود، مکانیسمی را شناسایی کردیم که به نظر می‌رسد تا حد زیادی ارتباط بین این عوامل روان‌شناختی و بیماری‌های قلبی عروقی را نشان می‌دهد.

سیویری و همکارانش داده‌های بزرگسالانی را که در بیوبانک عمومی ماس جنرال بریگهام در بوستون ثبت‌نام کرده بودند، بدون هیچ گونه حمله قلبی مورد مطالعه قرار دادند. زمان مورد نیاز برای ایجاد یک عامل خطر جدید قلبی عروقی طی 10 سال پیگیری اندازه‌گیری شد.

محققان دریافتند:

38 درصد از همه شرکت‌کنندگان در طول پیگیری، یک عامل خطر جدید قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نوع 2 ایجاد کردند. شرکت‌کنندگانی که قبلاً مبتلا به اضطراب یا افسردگی تشخیص داده شده بودند، به طور متوسط ​​شش ماه زودتر از افرادی که افسردگی یا اضطراب نداشتند، یک عامل خطر جدید ایجاد کردند. افسردگی و اضطراب خطر یک رویداد قلبی عروقی مهم مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را تا حدود 35 درصد افزایش می دهد. حدود 40 درصد از ارتباط بین افسردگی و یا اضطراب و وقایع عمده قلبی و سکته مغزی با رشد سریع عوامل خطر بیماری قلبی عروقی توضیح داده شد. افرادی که استعداد ژنتیکی بالاتری برای استرس داشتند، اولین عامل خطر قلبی عروقی را در سنین پایین‌تر (به طور متوسط ​​1.5 سال زودتر از افرادی که نشانگر ژنتیکی نداشتند) ایجاد کردند.

سیویری گفت: «توسعه فاکتورهای خطر قلبی عروقی بیش از شش ماه زودتر، به طور متوسط ​​طی پنج سال، زیاد است. "این واقعیت که تجزیه و تحلیل ژنتیکی از یافته های بالینی پشتیبانی می کند جالب بود و اعتماد بیشتری به نتایج ما ایجاد کرد."

محققان پیشنهاد می‌کنند که افسردگی و اضطراب ممکن است تغییراتی در مغز ایجاد کند که باعث ایجاد اثرات پایین‌دستی در بدن، مانند افزایش التهاب و رسوب چربی می‌شود.

این یافته ها بر اهمیت غربالگری عوامل خطر قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب تاکید می کند.

این مطالعه نشان می‌دهد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باید آگاه باشند که سلامت روانی منفی - چیزهایی مانند افسردگی یا اضطراب - نه تنها بر وضعیت روحی بیمار تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر سلامت جسمی آنها و خطر بیماری قلبی نیز تأثیر بگذارد.

رئیس بخش قلب و عروق در مرکز پزشکی در هیوستون، گفت: "بنابراین، این شرایط خوش خیم نیستند."

سیویری همچنین افراد مبتلا به افسردگی یا اضطراب را تشویق کرد که بیشتر در مورد عوامل خطر قلبی عروقی خود مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت نوع 2 غربالگری شوند.

او گفت: "اگرچه ما این جنبه را بررسی نکردیم، اما منطقی است که فرض کنیم درمان افسردگی و اضطراب ممکن است رشد سریع عوامل خطر قلبی عروقی را کاهش دهد."

پیشینه مطالعه:

تجزیه و تحلیل با استفاده از داده‌های 71262 بزرگسال (میانگین سنی 49، 45 درصد مرد) انجام شد و داده‌ها از دسامبر 2010 تا دسامبر 2020 جمع‌آوری شد. 16 درصد از گروه مورد مطالعه داروهای افسردگی یا اضطراب مصرف می‌کردند. سیویری توضیح داد، با این حال، تعدیل آماری برای چنین داروهایی تأثیر قابل توجهی بر نتایج نداشت. یک نشانگر ژنتیکی حساسیت به استرس (نمره خطر چند ژنی برای روان رنجورخویی) برای افرادی که داده‌های ژنتیکی ارائه می‌دادند مورد ارزیابی قرار گرفت.

طراحی مطالعه مشاهده‌ای و طبقه‌بندی نادرست کدهای تشخیصی افسردگی و اضطراب از محدودیت‌های مطالعه است.

ارتباط استرس ادراک شده تجمعی با عوامل و پیامدهای خطر قلبی عروقی: یافته‌های مطالعه قلب دالاس (MDP100) در مطالعه دوم و غیرمرتبط، محققان با بررسی پاسخ‌ها به پرسشنامه‌های تکمیل‌شده توسط بزرگسالان در دانشگاه، اثرات استرس تجمعی بر سلامت قلب و مغز را بررسی کردند. مطالعه قلب دالاس که بیماری قلبی عروقی موجود نداشته است.

سرپرست تیم تحقیق، متخصص قلب و عروق در مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس گفت: "این مطالعه منحصر به فرد رابطه بین نمره استرس تجمعی جدید ما و اجزای فرعی آن را بر روی عوامل خطر قلبی عروقی به عنوان تلاشی برای درک بیشتر این رابطه بررسی کرد."

حتی پس از تعدیل عوامل خطر مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن و دیابت نوع 2 و همچنین درآمد و تحصیلات،

محققان دریافتند که استرس تجمعی بالاتر: با افزایش 22 درصدی خطر آترواسکلروز مرتبط است که در آن پلاک ایجاد می‌شود.

بالا رفتن در شریان ها باعث کاهش جریان خون کافی می شود. با افزایش 20 درصدی خطر کلی بیماری قلبی عروقی همراه است. از جمله بیماری عروق کرونر و نارسایی قلبی؛ بیشتر در میان زنان، افراد 18 تا 45 ساله و افراد با سطح درآمد و تحصیلات پایین تر، و همچنین در میان افرادی که خود را بزرگسالان سیاه پوست یا اسپانیایی تبار معرفی می کنند، بیشتر است.

پیشینه و جزئیات مطالعه:

 داده های ارزیابی شده برای 2685 بزرگسالی بود که بیماری قلبی عروقی موجود نداشتند و در مرحله 2 مطالعه قلب دالاس (2007-2009)، یک گروه مبتنی بر جمعیت چند قومیتی مستقر در دالاس شرکت کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 48 سال بود. 55 درصد زن بودند. 49٪ بزرگسالان سیاه پوست بودند. و 15٪ از شرکت کنندگان بزرگسالان اسپانیایی / لاتین بودند.

 شرکت کنندگان به طور متوسط ​​12.4 سال پیگیری شدند و حوادث قلبی عروقی و مرگ و میرها توسط هیئتی از متخصصان قلب و عروق مورد قضاوت قرار گرفتند. Eleazu توضیح داد که محدودیت های این مطالعه شامل عوامل متضاد ناشناخته ای است که در نظر گرفته نشده اند و اینکه امتیاز تجمعی جدید است و به طور کامل تأیید نشده است.

 برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری