ورود / ثبت نام

تغییرات توجهِ مغز و اوتیسم

تحقیقات جدید بیان شده در JNeurosci بررسی می‌کند که چگونه یک منطقه‌ی خاص از ساقه‌ی مغز ممکن است تفاوت در میزان توجهِ افراد مبتلا ‌به اوتیسم را توضیح دهد.

تحقیقات جدید بیان شده در JNeurosci بررسی می‌کند که چگونه یک منطقه‌ی خاص از ساقه‌ی مغز ممکن است تفاوت در میزان توجهِ افراد مبتلا ‌به اوتیسم را توضیح دهد.

در زندگی روزمره، با میزان زیادی از اطلاعات روبه‌رو هستیم و باید بتوانیم مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنیم. ناحیه‌ای از ساقه‌ی مغز به نام locus coeruleus در کنترل توجه نقش دارد. از آنجا که افراد مبتلا ‌به اختلال طیف اوتیسم تفاوت‌هایی در نحوه‌ی تنظیم توجه خود نشان می‌دهند، گرانواتر و همکارانش، چگونگی رفتار locus coeruleus در این افراد را مورد بررسی قرار ‌دادند. محققان از شرکت کنندگان خواستند کاری را که توجه می‌طلبید انجام دهند و در ‌این‌حین گشاد ‌شدن مردمک چشم آنها را که اطلاعاتی در مورد فعالیت locus coeruleus ارائه می‌دهد، نظاره کردند.

شرکت‌کنندگانِ بزرگسال حروفی را روی یک نمایشگر مشاهده می‌کردند و اگر حرفی دو‌بار پدیدار می‌شد، یک دکمه را فشار می‌دادند. آنها سپس این کار را هنگامی که چیزی حواسشان را پرت می‌کرد - صدایی که در زمان‌های تصادفی پخش می‌شد- تکرار‌ کردند. همه شرکت‌کنندگان به‌همان میزانِ قبل، کار را به خوبی انجام دادند، اما شرکت‌کنندگان مبتلا ‌به اوتیسم، در شرایط دوم، گشادی مردمک نسبتاً کمتری در مقایسه با گروه کنترل داشتند، که نشان‌دهنده‌ی اختلال در تنظیم فعالیت locus coeruleus است. این اختلال در تنظیم توجه ممکن است پاسخ‌های اغراق‌آمیز به تحریکات محیطی و همچنین رفتارها و علایق ثابت و تکراری که مشخصه‌ها‌ی اصلی اختلال طیف اوتیسم هستند را توضیح دهد.

منبع: eurekalert.org

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری