ورود / ثبت نام

کافئین حتی با وجود استعداد ژنتیکی، پارکینسون را کاهش می دهد.

تحقیقات جدید ارتباط قابل توجهی بین مصرف کافئین و کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون (PD) برای افراد دارای گونه های ژن آسیایی مرتبط با این اختلال را نشان می دهد.

مطالعه ای که بر روی 4488 نفر انجام شد، فاش کرد که مصرف منظم چای یا قهوه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون(PD) را در مقایسه با افرادی که کافئین مصرف نمی کنند و دارای این ژن هستند، 4 تا 8 برابر کاهش می دهد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که مزایای محافظتی با دوزهای بالاتر کافئین افزایش می‌یابد، اگرچه حتی مصرف متوسط ​​کمتر از 200 میلی‌گرم در روز نیز مفید بود. یافته‌ها پتانسیل کافئین را در کاهش التهاب عصبی و مرگ سلولی مورد توجه قرار می‌دهد.

کافئین به عنوان یک اثر محافظتی بالقوه در برابر PD و سایر بیماری های عصبی شناخته شده است، اما ما نشان داده ایم که می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به PD را کاهش دهد و زمینه را برای آسیایی هایی که از نظر ژنتیکی در معرض خطر بیشتر PD هستند و در حال حاضر دارای علائم هستند، کاهش دهد. محقق اصلی این مطالعه، پروفسور تان انج کینگ، معاون مدیر اجرایی (امور علمی) و مشاور ارشد بخش نورولوژی، موسسه ملی علوم اعصاب، گفت: با اعلام این یافته ها امروز در دهمین سمپوزیوم بین المللی بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی سنگاپور افزود که کافئین برای کاهش التهاب نورون های مغز که به کاهش مرگ سلولی کمک می کند، شناخته شده است، اما هنوز مشخص نیست که چگونه کافئین با آسیایی ها تعامل می کند. انواع ژن PD این مطالعه که شامل 4488 نفر بود، نشان داد افرادی که دارای انواع ژنتیکی خاص آسیایی هستند، 1.5 تا 2 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به PD هستند. دو نوع ژن آسیایی شناخته شده وجود دارد که بیشتر در شرق آسیا رخ می دهد. بیش از 10 درصد از جمعیت سنگاپور حامل یکی از این گونه های ژنی هستند.

همه شرکت کنندگان یک پرسشنامه تایید شده مصرف کافئین را تکمیل کردند. میانگین دوز مصرفی کافئین شرکت کنندگان در مطالعه 448.3 میلی گرم در میان موارد PD و 473.0 میلی گرم در افراد سالم بود - معادل 4 تا 5 فنجان قهوه عربیکا دم کرده به سبک غربی (235 میلی لیتر / 8 فلان اونس در هر فنجان) یا 2 فنجان سنتی سنگاپور. کپی تهیه شده از دانه های قهوه روبوستا، که نسبت به دانه های قهوه عربیکا محتوای کافئین بیشتری دارد.

در حالی که به نظر می رسد مزایای محافظتی کافئین نیز با دوزهای بالاتر افزایش می یابد، افرادی که کمتر از 200 میلی گرم کافئین در روز می نوشند همچنان خطر ابتلا به PD را کاهش می دهند. مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز به طور کلی به عنوان یک مصرف بی خطر برای اکثر بزرگسالان سالم در نظر گرفته می شود. بیماری پارکینسون سریعترین بیماری تخریب کننده عصبی در حال رشد در جهان است و بیش از 8000 نفر در سنگاپور با PD زندگی می کنند. این فقط نوک کوه یخ را نشان می دهد زیرا مطالعه اخیر توسط NNI نشان داد که 26٪ از جمعیت مسن محلی علائم خفیف پارکینسونی را نشان می دهند. پروفسور تان می گوید که این یافته ها گامی مثبت به جلو در مبارزه برای جلوگیری از این وضعیت است.

 

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری