ورود / ثبت نام
تحقیق جدید؛

اختلال ADHD خیلی بیشتر از تصورات ما در بزرگسالان شایع است

تخمین جدیدی که دانشمندان در مطالعه خود از شیوع جهانی ADHD (بیش‌فعالی) در بزرگسالان ارائه کرده‌‌اند، نشان می‌دهد که احتمالاً افراد بسیار بیشتری با این اختلال عصبی رشدی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

یک تیم بین المللی از محققان ۵۷ مطالعه را با جمعاً ۲۱ میلیون شرکتکننده بررسی کردند و حالا تخمین میزنند که حدود ۱۸۰ میلیون بزرگسال در جهان احتمالاً دارای اختلال عصبی ADHD هستند. «رزا آلاتی»، اپیدمیولوژیست «دانشگاه کورتین» میگوید:تمرکز روی ADHD در بزرگسالان یک نگرانی حیاتی پیرامون سلامت عمومی محسوب میشود، زیرا عدم درمان آن میتواند منجر به چالشهای اجتماعی، جسمی و روانی بلندمدت شود.

 

چالشهای درمان ADHD در بزرگسالان

همان‌طور که «گتینت آیانو»، روانپزشک و اپیدمیولوژیست دانشگاه کرتین توضیح می‌دهد، عوامل متعددی ازجمله توجه اندک، دسترسی محدود به مراقبت‌های تخصصی، چالش‌های تشخیص و تنوع در گزینه‌های درمانی باعث می‌شود تا اکثر بزرگسالان درمان مناسب خود را دریافت نکنند.

 

بااین‌وجود، تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که روش‌های درمان فعلی، هرچند بعید است که تمام علائم را کاهش دهند، اما می‌توانند نتایج بلندمدت آن را برای افراد مبتلا به ADHD بهبود ببخشند.

 

نکته دیگری که محققان به آن اشاره کرده‌اند این است که میزان شیوع ADHD با کمک‌های درمانیِ دریافتی برای آن در مقایسه با شرایط مشابه دیگر مطابقت ندارد. البته آن‌ها همچنین هشدار می‌دهند که نتایج این تحقیقات همچنان یک تخمین است، زیرا روش‌های درمان مقالاتی که بررسی کرده‌اند چندان واضح نبوده است. بااین‌حال، آن‌ها امیدوار هستند که بتوانند با تحقیقات خود اطلاعات بیشتری ارائه کنند تا تعداد بیشتری از افراد نیازمند بتوانند کمک‌های موردنیاز خود را زودتر دریافت کنند.

 

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، ADHD یا «اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی» یک اختلال عصبی رشدی است که با مواردی ازجمله بی‌توجهی، بی‌احتیاطی، بیش‌فعالی و مشکلات خواب بیش از حد تشخیص داده می‌شود.

 

تحقیقات حاضر در مجله Psychiatry Research منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری