ورود / ثبت نام

افزایش تحمل درد با سبک زندگی فعال و تحرک زیاد

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند نسبت به افراد کم تحرک تحمل درد بیشتری دارند. شرکت کنندگانی که به طور مداوم فعال بودند یا فعالیت خود را در طول زمان افزایش دادند، سطح کلی بالاتری از تحمل درد را نشان دادند.

اگرچه این تجزیه و تحلیل تغییر آماری قابل توجهی را در تحمل درد در طول زمان به دلیل افزایش فعالیت نشان نداد، اما نشان می دهد که فعالیت فیزیکی به طور بالقوه می تواند درد مزمن را کاهش دهد.

نکات کلیدی:

این مطالعه داده‌های 10732 بزرگسال نروژی را تجزیه و تحلیل کرد و نشان داد که افرادی که  فعالیت  جسمی بیشتری دارند نسبت به افرادی که سبک زندگی بی‌تحرک داشتند، تحمل درد بیشتری داشتند.

افزایش فعالیت بدنی در طول زمان با سطح کلی بالاتر تحمل درد همراه بود.

این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی می‌تواند به کاهش یا پیشگیری از درد مزمن کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تأیید رابطه علت و معلولی مورد نیاز است.

تجزیه و تحلیل جدید داده‌های بیش از 10000 بزرگسال نشان می‌دهد که افرادی که فعالیت بدنی داشتند نسبت به افرادی که کم تحرک بودند تحمل درد بالاتری داشتند و افرادی که سطح فعالیت بالاتری داشتند تحمل درد بالاتری داشتند. آندرس ارنس از بیمارستان دانشگاهی نروژ شمالی، ترومسو، و همکارانش این یافته ها را در مجله دسترسی آزاد PLOS ONE در 24 می 2023 ارائه کردند.

تحقیقات قبلی این احتمال را مطرح کرده است که عادت به انجام سطح بالاتری از فعالیت بدنی ممکن است با افزایش تحمل درد به کاهش یا پیشگیری از درد مزمن کمک کند. با این حال، بیشتر مطالعات در مورد این موضوع کوچک یا متمرکز بر گروه های محدودی از مردم بوده است.

برای کمک به روشن شدن رابطه بین فعالیت بدنی و تحمل درد، ارنس و همکارانش داده‌های 10732 بزرگسال نروژی را که در یک مطالعه نظرسنجی جمعیت بزرگ شرکت کردند. مطالعه که به طور دوره‌ای در نروژ انجام می‌شود، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان از داده‌های دو دور مطالعه ترومسو استفاده کردند، یکی از سال‌های 2007 تا 2008 و دیگری از سال 2015 تا 2016. این داده‌ها شامل سطوح فعالیت بدنی گزارش‌شده خود شرکت‌کنندگان و سطوح تحمل درد آن‌ها بود که در یک آزمون ارزیابی شد. که  شامل فرو بردن دست خود در آب سرد است.

تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها نشان داد که شرکت‌کنندگانی که در هر دوره از مطالعه ترومسو فعالیت بدنی داشتند، نسبت به افرادی که در هر دو دوره یک سبک زندگی بی‌تحرک را گزارش کردند، تحمل درد بیشتری داشتند.

شرکت‌کنندگانی که سطح فعالیت کل بالاتری داشتند، تحمل درد بالاتری داشتند و آن‌هایی که در سال‌های 2015/2016 فعالیت بیشتری نسبت به سال‌های 2007/2008 داشتند، سطح کلی بالاتری از تحمل درد داشتند.

این تجزیه و تحلیل رابطه آماری معنی داری بین سطح فعالیت و تغییرات در تحمل درد بین دو دور مطالعه نشان نداد. با این حال، نشان می دهد که تحرک زیاد، یا افزایش فعالیت با تحمل درد بالاتر مرتبط است.

بر اساس یافته‌های خود، محققان پیشنهاد می‌کنند که افزایش فعالیت بدنی می‌تواند یک استراتژی بالقوه برای کاهش یا از بین بردن درد مزمن باشد.

تحقیقات آینده می تواند به تأیید اینکه آیا واقعاً یک رابطه علت و معلولی بین فعالیت و تحمل درد وجود دارد یا خیر و کاربردهای بالقوه درمانی را ارزیابی می کند.

نویسندگان می‌افزایند: «فعال شدن یا ادامه فعالیت بدنی در طول زمان می‌تواند برای تحمل درد شما مفید باشد. هر کاری که می‌کنید، مهم‌ترین مورد فعالیت بدنی و تحرک زیاد است مه باید ادامه دار باشد.»

برای ادامه منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری