ورود / ثبت نام

مروری بر داروهای موجود، امیدی برای بیماران تومور مغزی

این نتیجه از مروری بر روی مقالات سرطان مغز به دست آمده است. ناهنجاری‌هایی در سرطان مغز کشف شده است که می‌توان داروهایی را که اثرات ضد سرطانی خود را در آزمایش‌های بالینی اثبات کرده‌اند مجدد آزمایش کرد تا مشخص شود که می‌توان بیماری را درمان کرد یا خیر. در پژوهشی که توسط دانشگاه بیسترول انجام شد فهمیدند که سرطان مغز دارای تغییرات ژنتیکی است که می‌توان با داروهای موجود آن را مهار کرد همچنین تفاوت ژنتیکی بین افراد سیگاری و غیرسیگاری را نشان داد.


حدود 25000 بیمار در بریتانیا از سرطان رنج می‌برند که به مغز منتشر شده است که به عنوان متاساز شناخته می‌شود و بیشتر از سرطان ریه و پستان رایج است و باعث مرگ در بسیاری از بیماران می‌شود.

جهش‌های ژنتیکی در شروع سرطان ریه مورد مطالعه قرار گرفته است اما درباره تغییرات در سرطان پس از انتشار به مغز کمتر چیزی می‌دانیم.

تیم تحقیقاتی در تلاش بودند تا تغییرات ژنتیکی در متاساز مغزی که ناشی از سرطان ریه غیرکوچک (NSCLC) را بررسی کند و ببیند که آیا داروهایی که در دسترس هستند می‌تواند به طور احتمالی به این بیماران ارائه شود یا خیر.

محققان یک مرور از 72 مقاله درباره جهش‌های ژنتیکی در متاساز مغزی (NSCLC) از داده‌های 2346 بیمار درمورد وضعیت سیگار کشیدن، دموگرافیک بیمار و داده‌های ژنومی انجام دادند. این مطالعه شایع‌ترین ژن‌های جهش یافته، جهش‌های اشتباه رایج و جهش‌هایی که منجر به تغییر اسیدآمینه می‌شدند را مورد بررسی قرار داد که در موارد خاص جهش‌های ژنتیکی در متاساز مغز با سرطان اولیه ریه متفاوت بود. همچنین تفاوت‌هایی در جهش‌های ژنتیکی در افراد سیگاری در مقایسه با بیمارانی که هرگز سیگار نکشیده بودند وجود داشت حتی متاساز‌های مغزی این افراد نیز متفاوت بود محققان پیشنهاد می‌کنند که داروها و محصولات مراقبتی بهداشتی که اثرات ضدسرطانی دارند می‌توانند برای درمان این بیماری در آزمایش‌های بالینی ازمایش شوند.

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری