ورود / ثبت نام

ماساژ گردن می‌تواند درمانی جایگزین برای میگرن باشد

یک مطالعه جدید نشان داده که ماساژ گردن می‌تواند شدت و مدت زمان سردردهای میگرن را کاهش دهد و یک روش درمانی جایگزین یا مکمل برای داروهای معمول باشد.

میگرن یک نوع سردرد شدید و مزمن است که می‌تواند با علائمی مانند حساسیت به نور و صدا، تهوع و استفراغ همراه باشد. میگرن می‌تواند کیفیت زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و درمان آن معمولاً با داروهایی انجام می‌شود که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند یا برای همه کارساز نباشند. برخی از عواملی که می‌توانند میگرن را تحریک کنند عبارتند از: استرس، خستگی، گرسنگی، تغییرات هورمونی، تغییرات آب و هوایی، بوهای شدید و برخی از مواد غذایی.

یک روش جایگزین بالقوه برای درمان علائم میگرن، ماساژ گردن است. ماساژ گردن یک روش درمانی دستی است که از تاثیر بر عضلات و سایر بافت‌های نرم برای کاهش تنش، گرفتگی و فشار استفاده می‌کند. ماساژ گردن می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد، و هر گونه درد از جمله سردرد را کاهش دهد و خلق‌وخوی را بهبود ببخشد.

یک مطالعه جدید که در مجله Headache منتشر شده است، نشان داده که ماساژ گردن می‌تواند یک روش درمانی جایگزین یا مکمل برای میگرن باشد که از عوارض جانبی داروها دوری می‌کند. در این مطالعه، پژوهشگران بیش از ۶۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند که از سردردهای تنشی یا میگرن رنج می‌برند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول به مدت هشت هفته دو بار ماساژ گردن دریافت کردند و گروه دوم به عنوان گروه کنترل، هیچ درمانی دریافت نکردند.

 ماساژ گردن شامل فشار، انعطاف‌پذیری و انقباض عضلات گردن بود.

پژوهشگران با استفاده از پرسشنامه‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری، شدت و مدت زمان سردردها، تحمل به درد، التهاب عضلات گردن و گردش خون در گردن را قبل و بعد از مطالعه ارزیابی کردند.

نتایج نشان داد گروهی که ماساژ گردن دریافت کردند، شدت و مدت زمان سردردهایشان به طور معنی‌داری کاهش یافته و تحمل آنها به درد افزایش یافته است. همچنین، ماساژ گردن باعث کاهش التهاب عضلات گردن و بهبود گردش خون در آنها شده است. این نتایج حاکی از این است که ماساژ گردن می‌تواند یک روش درمانی جایگزین یا مکمل برای میگرن باشد که از عوارض جانبی داروها دوری می‌کند

. پژوهشگران توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به میگرن با پزشک خود مشورت کنند تا ببینند آیا ماساژ گردن برای آنها مناسب است یا خیر.

 

منبع

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری