ورود / ثبت نام

مطالعات نشان می‌دهد63 درصد از الکلی‌های شدید طی 18 روز پس از پرهیز، بهبودهای شناختی قابل توجهی داشتند

اعتیاد می تواند در بسیاری از حوزه های مختلف، از جمله عملکرد مغز، برای فرد بسیار مضر باشد. مطالعه جدیدی که در Alcohol and Alcoholism  منتشر شده است، با پیشنهاد اینکه سم زدایی از الکل می تواند تا حد زیادی اختلالات شناختی را در عرض چند هفته بهبود ببخشد، امید تازه ای ایجاد کرده است.

 بسیاری از افراد با اختلال مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند. این می تواند منجر به مشکلات زیادی در عملکرد شناختی شود، از جمله عدم توجه، اختلال در عملکرد اجرایی، از دست دادن حافظه و موارد دیگر. اختلال در شناخت و علائم شدیدتر در مصرف مواد مرتبط است.

همچنین، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد برخی از اشکال عملکرد شناختی می تواند پس از پایان استفاده بهبود یابد، اما عوامل موثر بر این بهبودها به خوبی شناخته نشده است. این مطالعه به دنبال رویکردی طولی برای مطالعه این پیشرفت‌های شناختی است.

 برنارد آنگرویل و همکارانش برای مطالعه خود از 32 شرکت کننده که اختلال شدید مصرف الکل و 32 فرد سالم داشتند به عنوان نمونه استفاده کردند. گروه اختلال مصرف الکل شامل افرادی بود که بین آوریل 2018 تا ژانویه 2019 در یک برنامه مصرف مواد در یک بیمارستان روانپزشکی فرانسه بستری شده بودند. معیارهای خروج برای گروه مصرف الکل استفاده از سایر مواد، سایر تشخیص های روانپزشکی، استفاده از داروهای روانگردان، و سابقه مشکلات سلامتی مانند سکته مغزی، ضربه به سر، صرع و فیبروز کبدی بود.

 بیماران مصرف کننده مواد در یک برنامه سم زدایی شرکت کردند که شامل کارگاه های درمانی و تیامین خوراکی بود. درمان 5 تا9 روز طول کشید. کنترل های سالم از یک پایگاه داده آنلاین بیرون کشیده شدند و هیچ سابقه بیماری روانی، اختلالات عصبی یا بیماری های جدی نداشتند. همه شرکت‌کنندگان اقدامات مربوط به اطلاعات جمعیت‌شناختی، مصرف مواد و ارزیابی‌های عصبی روان‌شناختی BEARNI را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که نزدیک به 60 درصد از بیماران مبتلا به اختلال مصرف الکل، 8 روز پس از ترک الکل، اختلالات شناختی را نشان دادند.

 در میان افرادی که اختلالات را نشان دادند، 63 درصد بهبود در کمبودهای خود نشان دادند به طوری که پس از 18 روز از قطع مصرف الکل به سطوح عادی عملکرد رسیدند. نرخ بهبود امیدوارکننده برای حافظه فعال و حافظه اپیزودیک در 60 و 63 درصد نشان داده شد. 67 درصد از شرکت‌کنندگانی که در اولین نقطه جمع‌آوری داده‌ها اختلالات بینایی فضایی نشان دادند، در نقطه دوم جمع‌آوری داده‌ها سطوح نرمال را نشان دادند. علاوه بر این، بازیابی عملکرد انعطاف پذیری 100درصد بود. محققان می‌گویند: «مراقبان باید قبل از 18 روز پرهیز، آسیب‌های عصبی روان‌شناختی را در نظر بگیرند، زیرا اختلالات شناختی با نتایج درمان اعتیاد مرتبط است.»

 هجده روز پس از ترک الکل می‌توان یک زمان حیاتی برای شروع روان‌درمانی‌ها، مانند درمان شناختی رفتاری باشد، که برای مؤثر بودن به عملکرد شناختی دست نخورده نیاز دارد. این مطالعه گام های مهمی برای درک بهتر چگونگی بهبود شناخت پس از سم زدایی ناشی از مصرف شدید مواد برداشت.

 با وجود این، محدودیت هایی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. یکی از این محدودیت ها این است که حجم نمونه محدود بود،  این تا حدی به دلیل معیارهای حذف دقیق بود که نمونه را همگن نگه می‌داشت، اما نمونه‌های کوچک‌تر بدون توجه به قدرت کمتری نشان می‌دهند. علاوه بر این، استفاده از تنباکو و نیکوتین در معیارهای خروج گنجانده نشد که می تواند بر شناخت تأثیر بگذارد.

  Angervilleو همکارانش نتیجه گرفتند: "مطالعات اضافی برای ارزیابی بهبودهای شناختی در طول پرهیز، و به ویژه در مراحل اولیه پرهیز، مورد نیاز است." "مطالعات بیشتر همچنین باید سیر اولیه شناخت اجتماعی، سوگیری توجه و کمبودهای بازداری را در بیماران مبتلا به اختلال مصرف الکل در اوایل پرهیز، با توجه به تاثیر بالینی آنها ارزیابی کند."

این مطالعه با عنوان «بهبود اولیه اختلالات عصبی روانشناختی در حین سم‌زدایی در بیماران مبتلا به اختلال مصرف الکل» توسط برنارد انگرویل، لودیوین ریتز، آن لیز پیتل، هلن بونیو، حکیم هوچی، مارگارت پی مارتینتی، میکا و آلنیناسیل تالیف شده است.

 

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری