ورود / ثبت نام

برگزاری جلسه‌ی بزرگداشت روز جهانی فیزیک پزشکی، آبان ۹۸

در هفتم نوامبر سال ۱۸۶۷، ماری کوری، پیشگام در تحقیقات حوزه‌ي رادیو اکتیویته، در لهستان متولد شد.

در هفتم نوامبر سال ۱۸۶۷، ماری کوری، پیشگام در تحقیقات حوزه‌ي رادیو اکتیویته، در لهستان متولد شد. به همین مناسبت هفتم نوامبر هر سال به عنوان روز جهانی فیزیک پزشکی تعیین و شناخته شده است. امسال نیز با پیام “It’s a medical physics world! “ هفتم نوامبر توسط فیزیک پزشک‌های سراسر دنیا جشن گرفته شد.

انجمن فیزیک پزشکی ایران با همکاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز نیز جلسه‌ای را به منظور بزرگداشت این روز با حضور اساتید و برخی دانشجویان فعال این رشته برگزار کرد. در این جلسه که در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۸ تشکیل شد، اساتید مطرح این رشته مطالب مختلفی را مطرح کرده و راجع به آن‌ها بحث و گفتگو کردند. در ابتدا دکتر محمدرضا آی استاد فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز ضمن خوشامد گویی به میهمانان گرامی، به معرفی آزمایشگاه و خدمات آن که در راستای گسترش علم فیزیک پزشکی در آزمایشگاه ارائه می‌شود پرداختند. پس از آن دکتر بیژن هاشمی ملایری پیام امسال روز جهانی فیزیک پزشکی را خدمت حضار معرفی کردند:

“It’s a medical physics world!”

این پیام به گستردگی جهانی این علم و تعداد فراوان متخصصین فیزیک پزشکی که در سراسر جهان با عضویت در انجمن‌های علمی و صنفی فیزیک پزشکی، هویت حرفه‌ای و شغلی خود را بر نقشه جهانی علوم پزشکی درج نموده‌اند، اشاره دارد.

در ادامه دكتر محمد امين مصلح شيرازی استاد دانشگاه شیراز و رئیس هیات مدیره‌ي انجمن فیزیک پزشکی ایران به بحث در رابطه با اصول داوری همتا پرداختند.

پس از پذیرایی و استراحتی کوتاه، دکتر مزدرانی، دکتر آی و دکتر مهدی‌زاده سردبیران مجلات JBPE، FBT و IJRR مجلات را معرفی کردند و در انتها به سوالات حضار پاسخ دادند.

به عنوان بخش پایانی جلسه، وضعیت فیزیک پزشکی در کشور، در میزگردی با حضور اعضای هیات مدیره‌ی انجمن فیزیک پزشکی و اساتید حاضر به بحث گذاشته شد.

photo1717
photo1718
photo1719

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری