ورود / ثبت نام

ترس از مکان‌های عمومی در افراد مبتلا به صرع رایج‌تر است

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به صرع اغلب دچار اگورافوبیا یا ترس از مکان‌های عمومی هستند و این ترس باعث کاهش کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود.

صرع یک بیماری عصبی است که با تشنج‌های ناگهانی و بی‌اختیاری همراه است. این تشنج‌ها می‌توانند به شکل‌های مختلفی از جمله حرکات ناهماهنگ، تغییرات در هوشیاری، احساسات عجیب و غریب یا حتی فقدان هوشیاری اتفاق بیفتند. علت دقیق صرع هنوز مشخص نیست، اما برخی از عوامل ممکن است شامل آسیب مغزی، ژنتیک، بیماری‌های عفونی یا تومورهای مغزی باشند.

صرع یکی از بیماری‌های شایع عصبی در جهان است و تقریبا ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. درمان صرع معمولا با داروهای ضدتشنج انجام می‌شود که می‌توانند فرکانس و شدت تشنج‌ها را کاهش دهند. اما برخی از بیماران به داروهای موجود پاسخ نمی‌دهند و نیاز به روش‌های درمانی دیگر دارند.

در این مطالعه، پژوهشگران از دانشگاه ویک فارست، با استفاده از داده‌های بالینی از ۴۲۰ بزرگسال مبتلا به صرع که در طی ۱۴ سال از آن‌ها اطلاعات جمع‌آوری شده بود، ترس از مکان‌های عمومی یا اگورافوبیا را در این بیماران مورد بررسی قرار دادند. اگورافوبیا یک اختلال اضطرابی است که شامل ترس از بودن در یک مکان عمومی یا در یک شرایطی است که ممکن است باعث وحشت یا خجالت شود.

نتایج نشان دادند که بیش از یک سوم (۳۶ درصد) از شرکت‌کنندگان علائم قابل توجهی ترس از مکان‌های عمومی داشتند و این ترس با کیفیت زندگی مرتبط با صرع آن‌ها ارتباط مستقل داشت. این ترس همچنین با نژاد/قومیت و تحصیلات مرتبط بود، اما با هیچ یک از ویژگی‌های مربوط به صرع مانند نوع آن، فرکانس تشنج یا داروهای ضدتشنج مرتبط نبود.

پژوهشگران می‌گویند که این یافته‌ها ممکن است نشان دهنده نیاز به بررسی بیشتر علائم اگورافوبیا در بیماران مبتلا به صرع باشد، زیرا این ترس می‌تواند باعث تأخیر در مراقبت از بیماران شود. برای مثال، افرادی که از بودن در مکان‌های عمومی می‌ترسند، ممکن است از رفتن به قرارهای پزشکی یا دیگر فعالیت‌های اجتماعی خودداری کنند.

 

منبع: neurosciencenews

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری