ورود / ثبت نام

ویژگی‌های شخصیتی عامل مهم در خطر ابتلا به زوال عقل

طبق یافته‌های جدید دانشگاه کالیفرنیا افرادی که دارای ویژگی‌های شخصیتی مانند وظیفه‌شناسی، برون‌گرایی و مثبت‌اندیشی هستند نسبت به افرادی که منفی‌گرا و عصبانی هستند کمتر دچار زوال عقل می‌شوند.

این ویژگی ها نسبت به آسیب فیزیکی که به بافت مغزی در بیماران مبتلا به زوال عقل یافت می‌شود مرتبط است،اما بیشتر به این بستگی دارد که چگونه ویژگی‌های شخصیتی به افراد کمک می‌کند تا از آسیب‌های مرتبط با زوال عقل عبور کنند.

در مطالعات قبلی سعی بر این بود که بین ویژگی‌های شخصیتی و زوال عقل ارتباط برقرار کنند؛ اما این تحقیقات گسترده نبود چرا که بر روی جمعیتی محدود انجام گرفته بود.

هدف از این تحقیقات استفاده از فناوری جدید برای ترکیب این مطالعات و آزمایش بر روی ویژگی های شخصیتی است. معمولاً تصور می‌شود که شخصیت از طریق رفتار با خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است. برای مثال افرادی که نمره بالایی در وظیفه‌شناسی دارند ممکن است به‌احتمال بیشتری بهتر غذا بخورند و به‌سلامتی خوداهمیت دهند که در درازمدت به‌سلامت بهتر منجر می‌شود. به‌علاوه محققان دریافتند که نمرات بالا در صفات منفی (زودرنجی) و نمره پایین در صفات مثبت (برون‌گرایی) در معرض خطر بیشتر مبتلا به زوال عقل هستند.

منبع: neurosciencenews

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری