ورود / ثبت نام

داروی گیاهی برای درمان ضربه مغزی و اختلالات روانی ناشی از جنگ کشف شد

ایبوگاین، داروی گیاهی که از ریشه درختچه ابوگا در آفریقا به دست می آید، به طور قابل توجهی علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افسردگی و اضطراب را در جانبازان مبتلا به ضربه مغزی کاهش داده است.

تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه استنفورد نشان می دهد که ایبوگاین همراه با منیزیم می تواند به طور ایمن و موثر علائم PTSD، افسردگی و اضطراب را در جانبازان مبتلا به ضربه مغزی کاهش داده و عملکرد آنها را بهبود بخشد. این مطالعه که در مجله معتبر Nature Medicine منتشر شده است، بر روی ۳۰ نیروی ویژه جانباز آمریکایی با سابقه ضربه مغزی و انفجارهای مکرر انجام شده است.

جانبازان شرکت کننده در این مطالعه قبل از درمان، به طور متوسط ​​از معلویت خفیف تا متوسط رنج می بردند. اما تنها یک ماه پس از درمان با ایبوگاین، میزان معلولیت آنها به صفر رسید. علائم PTSD، افسردگی و اضطراب آنها نیز به ترتیب ۸۸٪، ۸۷٪ و ۸۱٪ کاهش یافت. علاوه بر این، آزمایش‌های شناختی نیز بهبود قابل توجهی در تمرکز، پردازش اطلاعات، حافظه و کنترل تکانه شرکت‌کنندگان نشان داد.

یکی از شرکت کنندگان در این مطالعه، کریگ، ۵۲ ساله از کلرادو، که ۲۷ سال در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است، می گوید: "من نمی خواستم قبول کنم که با چالش های ناشی از ضربه مغزی دست و پنجه نرم می کنم. تا روزی که نام همسرم را فراموش کردم. از زمان درمان با ایبوگاین، عملکرد شناختی من به طور کامل بهبود یافته است. این امر منجر به پیشرفت در کار و بهبود قابل توجهی در توانایی من برای صحبت با فرزندان و همسرم شده است."

شان، ۵۱ ساله از آریزونا، یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مطالعه و جانباز با ۶ دوره اعزام به مناطق جنگی، می گوید: "قبل از درمان، زندگی من مانند قدم زدن در یک کولاک با دید صفر و احساسی سرد، ناامید و بی انگیزه بود. بعد از ایبوگاین، طوفان فروکش کرد."

دکتر نولان ویلیامز، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: "علاوه بر درمان ضربه مغزی، فکر می کنم ایبوگاین ممکن است به عنوان یک داروی گسترده تر توانبخشی عصبی مطرح شود. به نظر من، این دارو بر بخش های مختلف مغز تأثیر می گذارد و می تواند به ما در درک بهتر نحوه درمان سایر اشکال PTSD، اضطراب و افسردگی که لزوماً به ضربه مغزی مرتبط نیستند، کمک کند."

نتایج این مطالعه امید تازه ای به جانبازان مبتلا به ضربه مغزی و اختلالات روانی ناشی از جنگ می دهد. تحقیقات بیشتر برای درک بهتر نحوه عملکرد این دارو و استفاده ایمن تر از آن، به زودی دنبال خواهد شد.

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری