ورود / ثبت نام

عامل ایجاد سایکوپاتی ممکن است نقص قدرت توجه باشد.

ظاهرا یکی از مسیرهای مغزی که می‌تواند روی سایکوپاتی (روان آزاری) موثر باشد، مکانیزم توجه است.

ظاهرا یکی از مسیرهای مغزی که می‌تواند روی سایکوپاتی (روان آزاری) موثر باشد، مکانیزم توجه است.

ناتانیل اندرسون نویسنده‌ی مقاله می‌گوید: به عنوان یک دانشمند حوزه‌ی عصب شناسی، بسیار مشتاقم ببینم چگونه تفاوت‌های فردی در مغز به گستره‌ی وسیعی از تفاوت‌های رفتاری انسان که در اطراف خود می‌بینیم، مرتبط می‌شود. افراد مبتلا به سایکوپاتی یکی از حدود افراطی این طیف هستند، چرا که نقص‌هایی را در جنبه‌های اساسی شناختی از خود بروز می‌دهند که می‌تواند در مقیاس بزرگ تبدیل به کمبود‌های اساسی مانند نقص قدرت تصمیم‌گیری و بروز رفتارهای ضد اجتماعی شود.

این مطالعه با استفاده از تصویربرداری مغزی سعی در نشان دادن این دارد که سایکوپاتی می‌تواند ناشی از ناهنجاری‌هایی در پردازش‌های مربوط به مرکز توجه در مغز باشد. به طور خاص، محققین با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری fMRI سعی کردند تا فعالیت مغزی 168 فرد مذکر زندانی را آنالیز کنند. این افراد همگی در تست روان آزاری Hare از خود خصیصه‌های مربوط به سایکوپاتی را بروز داده بودند.

همچنین، داوطلبان تحت آزمون "تحریک‌های غیر منظم شنوایی" یا auditory oddball task هم قرار گرفتند، در این آزمون آن‌ها به چند صدای مختلف گوش داده، و سپس هنگامی که صدای خاصی با گام بالا را می‌شنیدند، باید یک دکمه را می‌فشردند.

محققان کشف کردند که سایکوپاتی را می‌توان به فعالیت‌های ناقص در نواحی خاصی از مغز مرتبط دانست. از جمله the anterior temporal cortex، medial prefrontal cortex، dorsal anterior cingulate، temporoparietal junction، و posterior cingulate cortex که این نواحی مربوط به عملکرد "توجه" می‌باشند.

اندرسون توضیح می‌دهد: چیزی که این مطالعه به ما نشان می‌دهد این است که ممکن است فرآیندهای بسیار اساسی‌تر و پایه‌ای‌تری نیز در مغز باشند، که ناقص هستند، بخصوص مسیری که مغز در آن بین چیزهای مهم و غیر مهم تمایز قائل می‌شود، و این امر بیشتر به توجه برمی‌گردد.

او همچنین می‌گوید که می‌خواهد عموم مردم سایکوپاتی را به عنوان یک شرایط خاص از سلامت ذهنی بشناسند، که پزشکان می‌توانند با ابزاری که در دیگر مشکلات روانی مانند اسکیزوفرنی و افسردگی و اوتیسم به کار می‌روند، با آن مقابله کنند.

منبع: nature world news

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری