ورود / ثبت نام

برگزاری هفدهمین همایش ملی مغز و اعصاب در اصفهان

هفدهمین همایش کشوری بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان به میزبانی و همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری انجمن علوم اعصاب کودکان ایران٬ در تالار همایش‌های این دانشگاه با حضور اساتید برجسته و متخصصان مغز و اعصاب کودکان٬ دانشجویان و..( با موضوع بررسی تشنج، صرع، اختلالات تکاملی و التهابات مغزی) در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ شهریور برگزار شد.

هفدهمین همایش کشوری بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان به میزبانی و همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همکاری انجمن علوم اعصاب کودکان ایران٬ در تالار همایش‌های این دانشگاه با حضور اساتید برجسته و متخصصان مغز و اعصاب کودکان٬ دانشجویان و..( با موضوع بررسی تشنج، صرع، اختلالات تکاملی و التهابات مغزی) در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ شهریور برگزار شد.

دبیر علمی این همایش سه روزه در گفتگو با نصف جهان اظهار داشت: متخصصان مغز و اعصاب کودکان هر ساله در یکی از استان‌های کشور این همایش را برگزار می‌کنند و امسال میزبان این همایش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.

دکتر محمدرضا قضاوی افزود: در این همایش به طور کلی متخصصان مغز و اعصاب کودکان دور هم جمع می‌شوند و درخصوص مسائل و مشکلات و بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان بحث و تبادل نظر می‌کنند که این امر باعث می‌شود تا همکاران از توانمندی‌های یکدیگر برای بهبود بیماران، بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: طی سه روز برپایی این همایش ۵۰ مقاله ارائه و به موضوعاتی چون تشنج، صرع، اختلالات رفتاری، اختلالات رشد صرع و... پرداخته شد.

دکتر قضاوی همچنین گفت: در جریان برگزاری این همایش، برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های آموزشی برپا شد.

دبیر اجرایی هفدهمین همایش کشوری بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان نیز به نصف جهان گفت: زنده ماندن کودکان از اهداف اصلی سازمان بهداشت جهانی است که تاکنون تا حدودی به آن رسیده‌اند. اما کودکان باید بتوانند از حداکثر توانایی خود استفاده کنند و در این راستا تعامل کودکان مدنظر است. دکتر امید یقینی اظهار داشت: اگر به کودکان زیر سه سال توجه شود و آنها بتوانند در سنین زیر سه سال به توانایی برسند تا مشکلات رفتاری و صرع پیدا نکنند و در این زمینه اگر برای آنها یک دلار هزینه شود، سود آن در آینده برای هر کشور هفت دلار به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز ۳ تا ۴ درصد کودکان زیر سه سال مشکلات تکاملی دارند، تأکید کرد: اگر والدین قبل از سه سالگی فرزندانشان به پزشک مراجعه کنند و بیماری آنها تشخیص داده شود این امر به آنها برای بهبود فرزندانشان کمک اثربخشی خواهد کرد.

یک فوق تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان هم کودکان را آینده‌سازان جامعه دانست و گفت: در این همایش آخرین دستاوردهای پزشکی مغز و اعصاب کودکان، ارائه شده و راه‌های درمان بیماری‌های کودکان بررسی می شود. دکتر جعفر نصیری افزود: تشنجات فلج مغزی، شایع‌ترین بیماری‌های کودکان بوده و این در حالی است که عمده این تشنجات کودکان بدون درمان و یا در کوتاه مدت، برطرف می‌شود.

وی بهترین راه را پیشگیری اعلام کرد و گفت: فلج مغزی از آسیب‌هایی است که ممکن است اشکالات حرکتی ایجاد کند و بهترین کار، پیشگیری قبل از درمان است.

رئیس انجمن مغز و اعصاب کودکان کشور نیز درخصوص اخلاق در بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان نکاتی را یادآور شد و گفت: در اخلاق حرفه‌ای در طب مغز و اعصاب کودکان، باید به نحوی ارادی خویشتن را به اخلاق و صفاتی آراسته کنیم که در مسیر رضای پروردگار باشد و سعادت دنیا و آخرتمان را تأمین کند.

دکتر محمد غفرانی با بیان اینکه در کار طبابت روزانه، کیفیت نباید فدای کمیّت شود، اظهار داشت: باید همواره با بیمار سخن گفت و به سخنان او گوش داد چرا که درمان منوط به تشخیص درست است و درمان شتابزده از مقام علمی، مورد پذیرش نیست.

وی افزود: با بیمار صادق باشید و اگر نتوانسته اید بیماری او را به درستی تشخیص دهید به طور صریح به او بگویید، هرگز در تکذیب مداوای همکاران سخن نگویید و به بیمار برای درمان، آموزش دهید.

منبع: nesfejahan.net

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری