ورود / ثبت نام

گزارش سمینار تخصصی پارکینسون

این سمینار با میزبانی آزمایشگاه نقشه برداری مغز ایران، و مجری گری پدرام سلطانی، دبیر کارگروه نورولوژی و روانپزشکی شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران برگزار شد.

سمینار تخصصی پارکینسون از ساعت 10:30 پنجشنبه، 30 دی‌ماه، با ارائه دکتر گلناز بغدادی شروع شد. دکتر بغدادی با دو ارائه "آشنایی مقدماتی با الکتروانسفالوگرام" و "تغییرات الکتروانسفالوگرام در بیماران پارکینسون"، از دید بررسی EEG به تشخیص و بررسی میزان پیشرفت بیماری در بیماران پرداخت. در ارائه دوم به مطالعات انجام شده سال‌های اخیر در این حوزه چه در ایران چه در دانشگاه‌های معتبر جهانی پرداخته شد. این ارائه در ساعت 12:45 به اتمام رسید.

از ساعت 13 دکتر مازیار امامی‌خواه سخنرانی خودشان را تحت عنوان "تشخیص بیماران پارکینسون" شروع کردند و آخرین متدهای تشخیصی و فالو آپ بیمار را چه بر اساس بیومارکرهای بیولوژیکی و چه بر اساس نقشه برداری‌های مغزی بیان کردند. دکتر امامی‌خواه در ارائه دوم خود تحت عنوان "روند درمانی بیماری‌های حرکتی" نیز متدهای درمان‌های دارویی این دسته از بیماری‌ها را شرح دادند و فیلم چندین نمونه از بیماران بهبود یافته تیم درمانی خودشان را در بیمارستان حضرت رسول اکرم نمایش دادند.

دکتر محمد روحانی نیز از ساعت 16:30 تا 18 سخنرانی خود را تحت عنوان "تحریک عمقی مغز در بیماران پارکینسون" با استفاده از پخش ویدیوهای نمونه افراد بهبود یافته داخلی و خارجی به تفهیم بهتر این مقوله پرداختند. دکتر روحانی همچنین به نقش پزشکان مختلف و روانشناسان بالینی در تیم درمانی DBS را شرح دادند.

روز دوم سمینار تخصصی پارکینسون با سخنرانی فریده سلیمانی، کارشناس بالینی تحت عنوان "نقش کارشناس بالینی در سلامت روان بیماران پارکینسونی" شروع شد. و در این سخنرانی به سرفصل‌های "ارتباط مراقب با بیمار" و "نشانه‌های روانشناختی بیمار" نیز پرداخته شد.

در راستای سخنرانی خانم سلیمانی در ارتباط با سلامت روان و انگیزه‌های بیماران دو ویدیو ترجمه شده توسط تیم تولید محتوایی نوروفیل به نمایش درآمد که با استقبال مناسب شرکت کنندگان مواجه شد.

تد تاک اول مربوط به سخنرانی اما لاوتون بود ک خود بیمار به پارکینسون است و کار خود را با بلاگری و نویسندگی شروع کرد و امروز یکی از سخنرانان انگیزشی حوزه‌ی سلامت روان، موفقیت و جنگ با بیماری می‌باشد. اما لاوتون از هم‌بنیان گذاران استارتاپ More Humanنیز می‌باشد. او در این ویدیو به سخنرانی درباره‌ی آنچه پارکینسون به من آموخت پرداخت و از تجربیات شخصی و مسیری که طی کرده بود صحبت کرد.

تد تاک دوم مربوط به میلها سانچی بود که خود نیز از بیمان پارکینسونی می‌باشد و تحت عنوان "هک‌های ساده برای شاد زیستن" سخنرانی کرد. محوریت سخنرانی وی همچون عنوانش بر این جمل بود که "ساده‌ترین راه حل اغلب بهترین راه حل‌ها هستند. حتی زمانی که مشکلات به اندازه پارکینسون پیچیده باشند!"

سخنران بعدی علیرضا نوری، پژوهشگر حوزه بیماری نورودجنریتیو بود که به سه ارائه مکمل در حوزه‌های "ابعاد سلولی مولکولی پارکینسون"، "اختلالات شناختی در پارکینسون" و "اختلالات خواب در بیماران پارکینسون"، از ساعت 13 تا 17 پرداخت. در این ارائه‌ها آخرین مقالات سال‌های اخیر بررسی شد که روی این مسئله با جامعه آماری مناسب کار شده بود.

سرانجام سمینار دو روزه تخصصی پارکینسون در ساعت 17 جمعه، یکم بهمن ماه، با حضور بیش از 70 شرکت کننده، پنج سخنران و 10 ارائه تخصصی در این حوزه به پایان رسید.

تهیه گزارش: پدرام سلطانی، دبیر کارگروه نورولوژی و روانپزشکی شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران و سردبیر علمی پزوهشی مفدا.

جهت مشاهده عنواین سخنرانی و سخنرانان این رویداد کلیک کنید.

برای دریافت فایل pdf ارایه شده سخنرانان در این رویداد، کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری