ورود / ثبت نام

رونمایی از نخستین دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی در کشور

دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی) با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.

دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی) با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.

پروفسور علی گرجی، رییس بخش علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد و طراح اصلی دستگاه گفت: با استفاده از دستگاه دی.سی، ثبت امواج مغزی با دقت و کیفیت بهتر و بدون اختلالات احتمالی صورت می گیرد.

وی افزود: این دستگاه می‌تواند تمام امواج مغزی بین صفر تا ۱۰۰ هرتز را ثبت کند. معمولا دستگاه‌های ثبت امواج مغزی فیلتری دارند که برخی از امواج مغزی را حذف می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود، نتوانیم در جریان ثبت امواج، یک سری از اطلاعاتی که در مغز انسان وجود دارد را دریافت کنیم. بنابراین ما دستگاهی را طراحی کردیم که می‌تواند امواجی که به وسیله فیلترها حذف می‌شده‌اند را بدون اینکه نقصی در ثبت امواج رخ دهد، ثبت کند. با استفاده از این دستگاه می‌توانیم اطلاعات بسیار مهمی را که توسط دستگاه‌های قبلی سانسور می‌شده، ثبت و از آن‌ها در تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب استفاده کنیم. همچنین این دستگاه می‌تواند به عنوان فاکتوری برای پیش‌بینی، پیش آگاهی یا اثر درمانی داروها مورد استفاده قرار بگیرد.

پروفسور گرجی با بیان این که طراحی و ساخت این دستگاه با همکاری پژوهشگرانِ دانشگاه‌های ونکوور کانادا، مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد انجام شده است خاطر نشان کرد: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شده است و در مرحله‌ی بعد که چند ماه به طول می‌انجامد، برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

توسعه‌ی علوم اعصاب در سطح کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال‌های اخیر تعیین شده است.

منبع: دیده بان علم ایران، ایسنا

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری