ورود / ثبت نام

گزارش وبینار آنلاینِ ارزیابی تجربه کاربری با رویکرد علوم اعصاب

این وبینار، به همت آزمایشگاه کسب و کار عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارگروه نورومارکتینگ شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران در 7 خرداد ماه 1400برگزار شد.

عنوان نشست: ارزیابی تجربه کاربری با رویکرد علوم اعصاب

سخنران: آقای علی گلبازی مهدی پور
- محقق فعال در حوزه بازاریابی عصبی در آزمایشگاه کسب و کار عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران

زمان نشست: 7 خرداد 1400 ساعت 19-21.

این وبینار، به همت آزمایشگاه کسب و کار عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارگروه نورومارکتینگ شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز ایران در 7 خرداد ماه 1400برگزار شد.

جناب آقای مهندس علی گلبازی مهدی پور در سخنرانی خود در این وبینار ابتدا مفاهیم موجود در حوزه تجربه کاربری را برای شرکت کنندگان در وبینار توضیح داده و سپس به معرفی ابزار سنجش کاربردی در این حوزه پرداختند. در بخش عملی این وبینار،کاربرد ردیابی چشم در ارزیابی تجربه کاربری به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

مختصری در باره موضوع:

تعریف دقیق تجربه کاربری، که توسط سازمان بین المللی استاندارد ارائه شده این است: “برداشت و پاسخ های شخصی کاربران که ناشی از استفاده از محصول، سیستم یا خدمت می باشد را تجربه کاربری یا UX آن محصول می نامند”.

به عبارت ساده تر، تجربه کاربری، احساس شما در مورد تعامل با آنچه در مقابل شما است می باشد. هر احساس مثبت و منفی که هنگام کار کردن با یک محصول دارید تجربه کاربری آن محصول یا خدمت می باشد.

توجه به این نکته بسیار مهم است که همان طور که قبلا گفتیم تجربه کاربری احساسات ناشی از تعامل کاربر با یک محصول است. بنابراین مهم نیست که این محصول یک اپلیکیشن، وبسایت، قوری، شیر آب یا تخت خواب باشد. پس وقتی که در خصوص تجربه کاربری صحبت می کنیم ذهنیت شما نباید این باشد که تنها در خصوص محصولات دیجیتالی صحبت می کنیم.

جنبه های زیادی از تجربه کاربری وجود دارد که هیچکدام به تنهایی معنی پیدا نمی کنند. به عنوان مثال، اشتباه گرفتن کاربرد پذیری(Usability) با تجربه کاربری(UX) یک اشتباه رایج توسط عموم افراد است. حتما شنیده اید که فردی به شما می گوید که UX محصول شما مشکل دارد چرا که فرم های آن طولانی هستند، مراحل انجام کار پیچیده اند، فلان چیز در دسترس نیست، و احتمالا فکر کرده اید UX یعنی همین مورد! در حالیکه این مورد کاربرد پذیری است که تنها یکی از جنبه های مهم تجربه کاربری یا UX می باشد.

دریافت فایل pdf گزارش کامل

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری