ورود / ثبت نام

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (25)

تصاویر حاصل از روش ام ار آی باید بتواند کنتراست لازم بین بافت ها و پاتولوژی های مختلف ایجاد کند.

انواع تصویربرداری و اخذ داده در ام آرآی:

تصاویر حاصل از روش ام ار آی باید بتواند کنتراست لازم بین بافت ها و پاتولوژی های مختلف ایجاد کند. مشخصات کنتراست هر تصویر به وسیله پارامترهای ذاتی (که مربوط به مشخصات بافت های بدن است و غیرقابل تغییر هستند) و غیرذاتی (که قابل تغییر هستند) ایجاد می شود.

پارامترهای ذاتی شامل زمان آسایش T1، زمان آسایش T2 و دانسیته پروتونها و ... می باشد. پارامترهای غیرذاتی نیز شامل زمان اکو، زمان تکرار، زاویه فلیپ، زمان اینورژن و ... میباشد.

سیگنال‌های دریافتی توسط سیستم‌های MRI، حاوی اطلاعات بسیار زیادی بوده که می‌تواند در استخراج اطلاعات فیزیکی و شیمیایی جسم و یا بافت مورد نظر، به کار گرفته شود.

در صورتیکه در یک ناحیه شدت سیگنال بالاتر باشد تصویر آن سفیدتر و اگر شدت سیگنال کمتری داشته باشد تصویر آن تیره تر دیده می شود و برخی نواحی نیز دارای سیگنال بینابینی (سایه های خاکستری در بین سیاه و سفید) دارند. در صورتیکه در زمان TE مولفه عرضی از بردار مغناطیسی بزرگ باشد سیگنال قوی خواهیم داشت و اگر مولفه عرضی بردار مغناطیسی کوچک باشد دامنه سیگنال دریافتی توسط کویل کاهش داشته و آن منطقه در تصویر تیره تر دید می شود.

با توجه به اطلاعات مطلوب، سیستم MRI برنامه‌ریزی می‌گردد و در نهایت تصویر سازی به یکی از روش‌های زیر و یا روش‌های ترکیبی نمایش داده می‌شود.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری