ورود / ثبت نام

سلامت روان کودکان متأثر از مدت زمان خواب آن‌هاست

محققان دانشگاه Warwick دریافتند افسردگی، اضطراب، رفتارهای تکانشی و عملکرد ضعیف شناختی در کودکان تحت تأثیر میزان خواب آن ها است.

حالات خواب فرآیندهای فعالی هستند که سازمان دهی مجدد مدارهای مغزی را تقویت می کنند. این مسأله خواب را برای به‌ویژه کودکان که مغز آن‌ها به سرعت در حال رشد و سازمان دهی شدن است، بسیار مهم می کند.

در مقاله " Sleep duration, brain structure, and psychiatric and cognitive problems in children" که در ژورنال Molecular Psychiatry منتشر شده است، 11000 کودک 9 تا 11 ساله از مرکزداده های رشد شناختی مغز نوجوانان که ارتباطی بین مدت خواب و ساختار مغز داشتند توسط محققان پروفسور جیانفنگ فنگ، پروفسور ادموند رولز، دکتر وی چنگ و همكاران دانشكده علوم کامپیوتر دانشگاه وارویك و دانشگاه فودان بررسی شده‌اند.

بیشتر بودن درجه ی افسردگی، اضطراب، رفتارهای تکانشی و عملکرد ضعیف شناختی در کودکان با مدت زمان خواب کمتر مرتبط بود. علاوه بر این، مشکلات افسردگی ناشی از این مساله، در یک سال بعد بروز می‌کرد.

محققان با استفاده از روش تحلیل داده های بزرگ یافتند حجم پایین مغزیِ مناطق مشمول قشر اوربیتوفرونتال‌، قشر پری فرونتال وگیجگاهی، پرکونئوس، و شکنج سوپرا مارژینال، با مدت زمان خواب کم در ارتباط است.

پروفسور جیانفنگ فنگ بیان می‌دارد: میزان خواب توصیه شده برای کودکان 6 تا 12 سال 9-12 ساعت است. با این حال، اختلالات خواب در کودکان و نوجوانان در سراسر جهان به دلیل افزایش تقاضا در زمان مدرسه، افزایش زمان استفاده از صفحه نمایش‌ها و فعالیت های ورزشی و اجتماعی رایج است.

یک مطالعه‌ی قبلی نشان داده که حدود 60٪ از نوجوانان در ایالات متحده آمریکا در روزهایی که به مدرسه می روند کمتر از هشت ساعت می خوابند.

"یافته‌های ما نشان داد که نمره کل مشکلات رفتاری در کودکانی که کمتر از 7 ساعت خواب دارند به طور متوسط 53٪ بالاتر و نمره کل شناختی به طور متوسط 7.8٪ کمتر از کودکانی با 11 تا 9 ساعت خواب است. این امر به اهمیت خواب کافی در شناخت و سلامت روان در کودکان اشاره می‌کند."

پروفسور ادموند رولز از گروه علوم کامپیوتر دانشگاه وارویک نیز اظهار داشت: "این‌ها روابط مهمی هستند که بین مدت خواب در کودکان، ساختار مغز و مقیاس های شناختی و سلامت روان مشخص شده است. اما برای کشف دلایل اساسی این روابط، تحقیقات بیشتری لازم است."

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری