ورود / ثبت نام

هورمون رشد انسانی و خطر ابتلا به آلزایمر

محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که درمان پزشکی متوقف شده با نام "هورمون رشد انسانی" (c-hGH) ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در بزرگسالی افزایش دهد.

در این مطالعه، محققان اطلاعات پزشکی بیش از 100000 نفر را که در بریتانیا بین سال‌های 1959 و 1985 متولد شده بودند، بررسی کردند. آنها دریافتند افرادی که در دوران کودکی c-hGH دریافت کرده بودند، در سن 55 سالگی 35 درصد بیشتر از افرادی که این واکسن را دریافت نکرده بودند، در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار داشتند.

این مطالعه نشان می‌دهد که c-hGH ممکن است با تشکیل پلاک‌های آمیلوئید بتا در مغز مرتبط باشد، که یکی از علائم اصلی بیماری آلزایمر است.

محققان معتقدند که c-hGH ممکن است با آلزایمر مرتبط باشد زیرا حاوی پروتئین آمیلوئید بتا است که با این بیماری مرتبط است. آمیلوئید بتا پلاک‌هایی را در مغز ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث تخریب سلول‌های عصبی شود.

این اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین c-hGH و آلزایمر را نشان می‌دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا این ارتباط را تأیید کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که c-hGH ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد. افرادی که در دوران کودکی این واکسن را دریافت کرده‌اند، باید در مورد خطرات احتمالی آن با پزشک خود صحبت کنند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که پروتئین آمیلوئید بتا ممکن است نقش مهمی در بیماری آلزایمر داشته باشد. این یافته‌ها می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید برای این بیماری کمک کند.

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری