ورود / ثبت نام

تشکیل نخستین انجمن علمی دانشجویی بین رشته‌ای ”مغز و شناخت “در دانشگاه گیلان

با توجه به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تشکیل انجمن علمی دانشجویی “مغز و شناخت” در دانشگاه‌ها و بنا بر مصوبه‌ی شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی مورخ ۹۶/۰۷/۰۴ دانشگاه گیلان، انجمن علمی بین رشته ای “مغز و شناخت” در دانشگاه گیلان راه اندازی شد.

با توجه به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تشکیل انجمن علمی دانشجویی “مغز و شناخت” در دانشگاه‌ها و بنا بر مصوبه‌ی شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی مورخ ۹۶/۰۷/۰۴ دانشگاه گیلان، انجمن علمی بین رشته ای “مغز و شناخت” در دانشگاه گیلان راه اندازی شد.

هدف از تشکیل این انجمن، توسعه و ترویج علوم شناختی، ایجاد همگرایی بین رشته‌های مرتبط، ایجاد بستری مناسب جهت انجام تعاملات علمی، شناسایی تنگناها و ظرفیت‌های علمی و کاربردی علوم شناختی و فعالیت‌های کمک آموزشی و... است.

انتخابات این انجمن با حضور دکتر ایرج شاکری نیا مدیرگروه روانشناسی دانشگاه و دانشجویان گروه‌های مرتبط، برگزار گردید و پس از رأی گیری، طوبی حمیدی دانشجوی رشته‌ی روانشناسی به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شد.

امیر حسین ابراهیمی مسئول کمیته عصب شناختی این انجمن بیان کرد:

دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند جهت همکاری با این انجمن مشخصات خود را به نشانی الکترونیکی braincog@gmail.com ارسال نمایند.

هسته‌ی مرکزی این انجمن از۵ نفر از فعالان علمی و فرهنگی دانشگاه گیلان تشکیل شده که با ایجاد کمیته‌های مختلف روانشناسی شناختی، علوم اعصاب شناختی٬ 'مدل سازی و هوش مصنوعی٬ جهت گیری‌های این نهاد‌ علمی را مشخص کردند :

  • طوبی حمیدی دانشجوی رشته‌ی روانشناسی: دبیر انجمن
  • امیر حسین ابراهیمی دانشجوی رشته‌ی زیست شناسی: مسئول کمیته عصب شناختی
  • مهرزاد امیدوار دانشجوی رشته‌ی روانشناسی: کمیته روانشناسی شناختی
  • آیدا اسماعیل زاده دانشجوی رشته‌ی روانشناسی: کمیته روانشناسی شناختی
  • علی صادقی دانشجوی رشته‌ی کامپیوتر: مسئول کمیته مدل سازی و هوش مصنوعی

طوبی حمیدی دبیر انجمن٬ در مراسم معارفه عنوان کرد: علوم شناختی از دسته علوم نوپا در دنیای علم بوده و با توجه به اهمیت و کاربرد این علم در حوزه‌های مختلفی چون نظامی، تجاری، آموزشی، اجتماعی، سیاست‌گذاری‌ها و سرمایه گذاری های بزرگی در دنیا را به خود اختصاص داده است. وی همچنین هدف از ایجاد چنین انجمنی در سطح دانشگاهی را، استفاده از ظرفیت‌های نیروی جوان و دانشجویان رشته‌های مختلف، جهت‌دهی به این تخصص‌ها برای ارتقای علوم شناختی و در نهایت استفاده‌ی کاربردی از این علم در سطح جامعه برای ارتقای کیفیت زندگی افراد برشمرد.

آیدا اسماعیل زاده رییس کمیته‌ی روانشناسی شناختی در خصوص انقلاب علوم شناختی پیرامون بحث آموزش و یادگیری گفت : آموزش و پروش شناختی اکنون در بسیاری از کشورها به کار گرفته شده که هدف اصلی آن به واقع تفاوت‌های فردی پرورش و شکوفایی توانایی‌های درونی افراد است.

وی تصریح کرد: این نوع آموزش و پرورش هم اکنون در مقطع ابتدایی به صورت کمی در کشور در حال پیاده سازی است اما آموزش و پرورش بدون شناخت ذهن و مغز مانند این است که هیچ تصوری از دست نداشته باشید و برای آن دستکش درست کنید.

علی صادقی رییس کمیته‌ی هوش مصنوعی و مدل سازی با تأکید بر این که علوم شناختی یک علم میان رشته‌ای بسیار جذاب است با معرفی بعضی از خلاء‌های بازار ایران ابراز امیدواری کرد با تکیه بر دانش بومی بتوان این ابزارها را هر چه زودتر بومی سازی کرد.

وی همچنین بر لزوم همکاری نزدیک‌تر با سایر رشته‌ها و محدود نکردن علوم شناختی به چند مبحث تاکید کرد.

منبع: http://guilan.ac.ir

http://www.irna.ir

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری