ورود / ثبت نام

آیا رابطه‌ای بین اوتیسم و میگرن وجود دارد؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به اوتیسم احتمال بیشتری برای داشتن میگرن دارند. این موضوع ممکن است به دلیل حساسیت بیشتر به تحریکات حسی یا اضطراب باشد. اما هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری برای شناخت علل و راه‌های درمان این مشکل وجود دارد.

اوتیسم یک اختلال عصبی است که بر روی ارتباط، یادگیری، تفکر، رفتار و تعامل با دیگران تأثیر می‌گذارد. افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است با برخی از جنبه‌های ارتباطی و اجتماعی دچار چالش شوند. آن ها ممکن است در برقراری گفتگو، تشخیص احساسات دیگران، تنظیم هیجانات خود دچار مشکل شوند. میگرن یک نوع سردرد شدید است که ممکن است همراه با تهوع، استفراغ، حساسیت به نور یا صدا و تغییرات در بینایی باشد. میگرن ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد و بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به اوتیسم احتمال بیشتری برای داشتن میگرن دارند. برای مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ بر روی ۱۰۲ کودک مبتلا به اوتیسم و ۱۰۲ کودک عادی انجام شد. نتایج نشان داد که ۲۴.۵ درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم دچار میگرن بودند، در حالی که این رقم برای کودکان عادی ۱۰.۷ درصد بود.

هنوز علت این رابطه مشخص نیست، اما برخی از فرضیات وجود دارد. یکی از آنها این است که افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است حساسیت بیشتری به تحریکات حسی داشته باشند. این حساسیت ممکن است باعث ایجاد استرس، اضطراب و التهاب در مغز شود که همه این عوامل می‌توانند عاملی در ایجاد میگرن باشند.

یک فرضیه دیگر این است که افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است دچار ناهنجاری‌های ژنتیکی یا بیوشیمیایی در مغز باشند که مرتبط با میگرن هستند. برای مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که برخی از ژن‌هایی که در اوتیسم نقش دارند، همچنین در مسیرهای عصبی مرتبط با میگرن نیز فعالیت می‌کنند.

راه‌های درمان اوتیسم و میگرن ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

اوتیسم و میگرن دو اختلال متفاوت هستند که ممکن است با هم ارتباط داشته باشند. افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است بیشتر از سایر افراد دچار میگرن شوند. این موضوع ممکن است به دلیل حساسیت بیشتر به تحریکات حسی یا اضطراب باشد.

منبع: medicalnewstoday

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری