ورود / ثبت نام

آزمایش خون جدید، می‌تواند تشخیص صرع را آسان‌تر کند

پژوهشگران دانشگاه لوند سوئد کشف کرده‌اند که سطح پروتئین‌های ایمنی در خون قبل و بعد از تشنج صرعی افزایش می‌یابد. این پروتئین‌ها می‌توانند به عنوان نشانگرهای بیولوژیکی برای تشخیص صرع مورد استفاده قرار گیرند که با یک آزمایش خونی ساده قابل شناسایی هستند.

صرع یک بیماری عصبی است که با فعالیت غیرطبیعی در مغز همراه است و باعث از دست دادن کنترل موقت رفتار و حرکات می‌شود. این بیماری می‌تواند از بدو تولد وجود داشته باشد، که ناشی از تومور، سکته یا عفونت در مغز باشد و علائم متفاوتی را بسته به اینکه تشنج از کدام بخش از مغز شروع شده یا به کدام بخش از مغز گسترش یافته ، ایجاد کند.

فرآیندهای التهابی که به عنوان یک پاسخ ایمنی در بدن شروع می‌شوند نیز می‌توانند تشنج را القا کنند. به همین دلیل پژوهشگران شروع به جستجوی نشانگرهای بیولوژیکی برای تشخیص صرع در سیستم ایمنی کردند. مطالعات قبلی در این زمینه وجود دارند، اما نتایج آنها تاکنون مبهم و دشوار برای تفسیر بوده‌اند.

در این مطالعه، پژوهشگران یک گروه دقیق از شرکت‌کنندگان را انتخاب کرده‌اند و اطلاعات زیادی در مورد هر فرد دارند. آنها همچنین تعدادی از عوامل مختل کننده که می‌توانند بر سیستم ایمنی تأثیر بگذارند مانند بیماری‌های عصبی و ایمنی، عفونت‌ها و شرایط روانی مختلف را در نظر گرفته‌اند.

پژوهشگران کشف کرده‌اند که سطح پنج نشانگر التهابی - پروتئین‌ها - در افرادی که تشنج صرعی تجربه کرده‌اند، افزایش یافته است. این پروتئین‌ها می‌توانند با یک آزمایش خونی ساده شناسایی شوند.

تشخیص صرع در حال حاضر نیازمند منابع زیادی است و از آن جدا کردن از شرایط دیگر می‌تواند چالش برانگیز باشد. روش‌های تشخیصی بهتر به محض اینکه بیمار پس از تشنج مشکوک به مراجعه به پزشک می‌کند، یک نیاز فوری است.

این مطالعه یک گام مهم به سوی بهبود تشخیص صرع است. آزمایش خونی جدید می‌تواند به پزشکان کمک کند تا به سرعت و به راحتی صرع را تشخیص دهند، حتی در افرادی که علائم آنها مبهم یا غیرمعمول است. این امر می‌تواند منجر به درمان سریع‌تر و مؤثرتر صرع شود.

پژوهشگران همچنین تشنج‌های صرعی را با آنچه که به عنوان تشنج‌های غیرصرعی روانی شناخته می‌شوند، مقایسه کرده‌اند. تشنج روانی یک تشخیص روانی است که با علائم بالینی ای که می‌تواند به راحتی با صرع اشتباه گرفته شود، بروز می‌کند. این یک شرایط مزمن است که گمان می‌رود کمتر شناسایی شده و در نتیجه اغلب به اشتباه با داروهای صرع درمان می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آزمایش خونی جدید می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تشنج‌های غیرصرعی روانی را از تشنج‌های صرعی تشخیص دهند. این امر می‌تواند از درمان نادرست افراد مبتلا به تشنج روانی جلوگیری کند.

این مطالعه یک پیشرفت مهم در تشخیص و درمان صرع است. آزمایش خونی جدید می‌تواند به پزشکان کمک کند تا صرع را به سرعت و به راحتی تشخیص دهند و از درمان نادرست افراد مبتلا به تشنج روانی جلوگیری کنند.

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری