ورود / ثبت نام
رئیس جهاد دانشگاهی؛

مرکز مطالعات مغز کشور افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز؛ حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور  روز پنج شنبه 20 مهر ماه در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان در جمع خبرنگاران از افتتاح نخستین مرکز مطالعات مغز جهاد دانشگاهی موسوم به نخستی سانان خبر داد و ابراز کرد: این مجموعه دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این مرکز در واقع نخستین مرکز از این دست در کشور و منطقه است، تاکید کرد: این مرکز به لحاظ فناوری و علمی آنچنان شرایط بالایی دارد که در دنیا فقط چند کشور معدود هستند که از آن برخوردارند.

گفتنی است، عملیات اجرایی ساخت مرکز مغز در سال 1397 آغاز شد و با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و شهرداری تهران تاسیس شده است.

مرکز مغز متشکل از ۵ بخش اصلی است؛ در بخش اصلی آن با جاگذاری یک مغز بزرگ ساختار مغز به نمایش گذاشته می شود، در قسمتی دیگر از این مرکز از نظر سلولی و مولکولی به مغز نگاه شده است.

مغز متفاوت بخش دیگر این مرکز است که در آن بخش های مختلف مغز به نمایش گذاشته می شود تا نشان داده شود آسیب های مختلف فعالیت کدام بخش مغز را مختل می کند یا در سنین مختلف ساختار مغز به چه صورت است.

بخش شناخت از دیگر بخش های مرکز است که به حوزه علوم شناختی همچون حافظه و تفکر وابسته است. مغزهای آینده نیز یک بخش این مرکز است.

در این مرکز بازدیدکنندگان در هر سنی با مغز خود آشنا می شوند این آگاهی به صورت عملی و آموزشی است و کودکان با دستگاه ها و تجهیزات کار می کنند.

منبع : خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری