ورود / ثبت نام

رویدادهای بین المللی و ملی- تابستان ۱۴۰۰

در این بخش روزهای مهم مرتبط با علوم حوزه‌ نقشه برداری مغز که در تابستان تقویم ملی و بین‌المللی ثبت شده‌اند را مرور می‌کنیم:

روز جهانی مغز (۳۱ تیر)

هر ساله ۲۲ جولای مصادف با روز جهانی مغز است که سال ۲۰۲۱ میلادی، به منظور آگاهی بیشتر از بیماری مولتیپل اسکلروزیسMS) ) به این بیماری اختصاص داده شده است.

 یک بیماری عصبی که تأثیرات آن از اختلال شناختی تا ناتوانی جسمی قابل توجه است. هر پنج دقیقه، یک بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) تشخیص داده می‌شود، یک بیماری عصبی که بیش از ۲.۸ میلیون نفر در سنین مختلف درگیر آن هستند.

امید است با همکاری یکدیگر تلاش کنیم تا با تشخیص زودهنگام، دسترسی بهتر به درمان‌های تغییر دهنده زندگی و حمایت از بهبود کیفیت زندگی برای مبتلایان به ام اس و مراقبانشان، بیماری MS را متوقف کنیم.

 

پنجمین سالروز افتتاح "آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز" (۱۱ مرداد)

????توسعه ي همگرا در دانش و فناوري نقشه برداري مغز????

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف اصلی انجام مأموريت‌هاي نوين در راستای پاسخگوئی به بخشی از نیازهای پژوهشی وفناوری کشور در زمینه ایجاد زیر ساخت تصویربرداری و تحریک مغزی لازم برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روز آمد در حوزه علوم و فناوری های شناختی با بهره گیری از امکانات و نیروهای متخصص ایجاد شد.

 

روز پزشک (۱ شهریور)

یکم شهریور مصادف با زادروز حکیم ابو علی سینا که به نیکی روز پزشک نام نهاده شده است، فرصتی است برای قدردانی از کسانی که برای حفظ ارزشمندترین موهبت خدادی، سلامتی، سوگند یاد کرده‌اند و ماندن بر این عهد، همان گونه که در بحران کرونا دیده‌ایم، گاه به بهای جانشان بوده است.

یاد پزشکان شهید عرصه‌ي سلامت را گرامی داشته و این روز را به یکایک اعضای مسئول جامعه‌ی پزشکی کشور، که در وضعیت بحرانی کشور صحنه‌هایی بی‌نظیر از ایثار و از جان گذشتگی آفریده‌اند، تبریک می‌گوییم و آرزوی سلامتی و توانمندی روز افزون برای ایشان داریم .بی شک بهترین شیوه‌ی قدردانی از زحمات این بزرگواران در شرایط کنونی، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

 

روز جهانی آلزایمر (۳۰ شهریور)

هر ساله، 21  سپتامبر(30 شهریور) به عنوان روز جهانی "آلزایمر" شناخته می‌شود. از نظر انجمن جهانی آلزایمر، روز جهانی آلزایمر معمولاً همزمان با انتشار گزارش جهانی آلزایمر است. گزارش جهانی آلزایمر 2021 بر موضوع مهم و به موقع تشخیص متمرکز خواهد شد. با برآورد اینکه نود درصد موارد هنوز تشخیص داده نشده و یا زمان طولانی برای تشخیص سپری کرده‌اند، تشخیص هنوز یک چالش عمده در سطح جهانی است. کمپین امسال با نشان دادن علائم هشداردهنده زوال عقل، مردم را به جستجوی اطلاعات، مشاوره و پشتیبانی و همچنین تماس با انجمن آلزایمر یا زوال عقل در کشور خود تشویق می‌کند. تنها از طریق یک تلاش واقعاً جهانی است که می‌توانیم آگاهی مورد نیاز خود را افزایش داده و اطلاعات غلطی را که هنوز بر زوال عقل احاطه شده است به چالش بکشیم.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز این روز را گرامی داشته و نهایت تلاش خود را جهت ارائه خدمات جهت انجام تحقیقات در زمینه تشخیص آلزایمر خواهد کرد.  

لازم به ذکر است انجمن آلزایمر جهانی، رویدادهای مجازی جهت آگاهی تمام علاقه‌مندان در نظر گرفته است. جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمائید.

 

https://www.alzint.org/news-events/events/?filter_event_type=313&filter_resource_region=&btn_filter_event=Search

 

 

photo1892
photo1893

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری