ورود / ثبت نام

MRI مجهز به قدرت هوش مصنوعی برای مراقبت از بیمار مبتلا به ام.اس و اختلالات مغزی

امکان ارزیابی کاملا خودکار MRI مغز افراد در مراکز بهداشتی با کمک دو شرکت استارتاپی مهیا شد. همکاری جدیدی میان دو شرکت استارتاپی Arterys و Combination، با هدف ارائه راه‌حل‌های تصویربرداری هوش مصنوعی جامع (AI) برای تشخیص و مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری ام اس (MS) و سایر بیماری‌های عصبی شکل گرفت.

استارتاپ Arterys، ارائه دهنده پلتفرم تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی است. از طرفی استارتاپ Combination، با هدف ابداع روش‌های جدید برای حمایت از پزشکان در ارائه بهترین مراقبت‌ها از بیماران مبتلا به اختلالات عصبی، محصولی به نام cNeuro را تولید کرده است. نرم‌افزار هوش مصنوعی کاملا خودکاری که ارزیابی‌های دقیق و منسجمی را از اسکن‌های MRI مغز ارائه می‌دهد و برای تعیین کمیت ناهنجاری‌ها و الگوهای خاص بیماری به کار می‌رود.

با این مشارکت، Arterys شامل cNeuro’Combinostics در پلتفرم هوش مصنوعی ابری تصویربرداری پزشکی خود می‌شود. این یک پلتفرم مبتنی بر وب و مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالت متحده و کمیسیون اروپا است.

دکتر ریچارد هاسمن گفت: این همکاری قدرتمند به بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی، امکان دسترسی بررسی کاملا خودکار MRI مغز افراد را می‌دهد و از تشخیص زودهنگام، تشخیص افتراقی و نظارت بر بیمار برای اختلالات عصبی مانند زوال عقل یا بیماری فلج چندگانه یا همان ام اس (MS) در گردش کار خود پشتیبانی می‌کند.

 

الگوریتم‌هایcMRI ، هوش مصنوعی را برای کمک به رادیولوژیست‌ها به کار می‌گیرد.

پزشکان می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌هایcMRI  ترکیبی از سلسله cNeuro، از کمی‌سازی عینی تغییرات ظریف در مغز بهره ببرند.

MRI مغز، نقش بسیار مهمی را برای ارزیابی افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی ایفا می‌کند. برای نمونه اسکن MRI بیماران مبتلا به ام.اس، می‌تواند به پزشکان کمک کند تا ویژگی‌های بیماری مانند تعداد و محل ضایعات مغزی، چگونگی تکامل این ضایعات در طول زمان و هر گونه آتروفی (کوچک شدن) مغز را ارزیابی کنند.

با این حال، بدون تجزیه و تحلیل کامپیوتری، تشخیص تغییرات ظریف در مغز مانند کاهش حجم یا ظاهرشدن ضایعات کوچک، چالش برانگیز است.

با استفاده از الگوریتم‌های cMRI Combinostics از مجموعه cNeuro، پزشکان می‌توانند از کمی‌سازی عینی چنین تغییرات ظریف بیماری‌های خاص بهره ببرند.

این الگوریتم‌ها می‌توانند به رادیولوژیست‌ها کمک کنند تا در زمان کمتری، تشخیص دقیق‌تری را داشته باشند و خطر تغییرپذیری در تفسیر رادیولوژیست را کاهش دهند.

نتایج به صورت گزارش‌هایی دقیق و بیمار محور به رادیولوژیست‌ها و پزشکان ارجاع داده می‌شود.

با کاهش زمانی که رادیولوژیست‌ها برای هر تصویر پزشکی صرف می‌کنند، ابزار هوش مصنوعی سبب کاهش هزینه‌ها و سرعت تشخیص شده و بیماران را قادر می‌سازد تا در مراحل اولیه بیماری، درمان را دریافت کنند.

راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استارتاپArterys

شایان ذکر است استارتاپ Arterys، تعدادی راه‌حل مبتنی بر هوش مصنوعی را برای اسکن تصویربرداری قلب و عروق، ریه و قفسه سینه نیز  ارائه می‌دهد.

پلتفرم هوش مصنوعی Neuro این استارتاپ برای تشخیص سکته مغزی یا تومورهای مغزی طراحی شده است و به واسطه همکاری جدیدشان قابلیت‌های دیگری مانند شناسایی تغییرات حجم مغز، ضایعات ماده سفید و نشانگرهای زیستی، رفع مشکل كلاستروفوبيا (تنگناهراسی) را دارد.

جان اکسریو سیلیز، مدیر عامل Arterys در پایان این گزارش گفت: ما به تجربه‌اي دست يافتيم كه سبب ادغام يكپارچه روند کاری به سمت آناليز و ارزيابي كارامد و كمي ام‌آرآی مغزی می‌شود و بینش‌های عمیق، سریع و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد.

منبع: multiplesclerosisnewstoday.com

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری