ورود / ثبت نام

تشخیص اوتیسم در کودکان با کمک هوش مصنوعی

یک مقاله جدید در مجله Scientific Reports نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند برای تشخیص اوتیسم در کودکان استفاده شود، که با تاباندن یک نور درخشان به چشم و پلک زدن کودکان و تحلیل آن، می‌توان علائم اوتیسم را در سنین پایین شناسایی کرد. این روش می‌تواند به بهبود روش‌های قدیمی تشخیص اوتیسم کمک کند که ممکن است زمان‌بر، گران و نامناسب باشند.

پژوهشگران دانشگاه لندن و کانتیکات یک الگوریتم هوش مصنوعی را طراحی کردند که با استفاده از یک دوربین ویدئویی ساده، می‌تواند چشم‌ و پلک زدن کودکان را ثبت و تحلیل کند. آن‌ها با استفاده از این الگوریتم، ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم و ۱۰۰ کودک عادی را مورد آزمایش قرار دادند و نتایج را با یک روش تشخیص اوتیسم معتبر، مقایسه کردند. نتایج نشان داد که الگوریتم هوش مصنوعی می‌تواند با دقت ۹۵ درصد، اوتیسم را تشخیص دهد.

پژوهشگران می‌گویند که هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک ابزار غیرتهاجمی و سریع برای ارزیابی اوتیسم در کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

 اوتیسم یک اختلال عصبی است که باعث مشکل در ارتباط، رفتار و یادگیری می‌شود. این اختلال معمولا در کودکی شروع و تا بزرگسالی ادامه دارد. برخی از علائم اوتیسم عبارتند از: عدم تماس چشمی، عدم توجه به صداها یا اسم خود، عدم ابراز علاقه به بازی یا دیگران، تکرار حرکات یا صداها، عدم توانایی در بیان نیازها یا احساسات، عدم توانایی در درک احساسات دیگران، حساسیت بیش از حد به نور، صدا یا لمس، علاقه بیش از حد به موضوعات خاص.

اوتیسم یک اختلال طیفی است که شدت و علائم متفاوتی دارد. برخی از افراد با اوتیسم می‌توانند به طور مستقل زندگی کنند، در حالی که برخی دیگر نیاز به مراقبت و پشتیبانی دارند. علت دقیق اوتیسم هنوز مشخص نیست، اما ممکن است برخی از عوامل ژنتیکی، محیطی و مغزی نقش داشته باشند. درمان اوتیسم شامل روش‌های مختلفی است که هدف آن‌ها کاهش علائم و بهبود مهارت‌های اجتماعی، زبانی و رفتاری است. برخی از روش‌های درمانی عبارتند از: رفتار درمانی، گفتار درمانی،درمان دارویی، درمان تغذیه‌ای و درمان همزیستی.

در استرالیا از هر ۷۰ نفر ۱ نفر در طیف اوتیسم قرار دارد که حدود 353،880 نفر است. این اختلال در پسران چهار برابر شایع‌تر از دختران است.

 

منبع: Medical Xpress

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری