ورود / ثبت نام

بازدید معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آزمایشگاه

دکتر یونس پناهی: با استفاده از تمام ظرفیت‌های آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز می‌توان آن را به یک بازوی تحقیقاتی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل کرد.

به گزارش روابط عمومی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، این آزمایشگاه روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، میزبان معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراه بود.

در جلسه‌ای که برگزار شد، دکتر کمال خرازی مشاور عالی معاون علمی و فن آوری رییس جمهور در امور توسعه علوم شناختی، دکتر مجید نیلی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با هیئت همراه و همچنین هیئت رئیسه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز حضور داشتند.

در آغاز جلسه دکتر کمال خرازی در خصوص اهمیت وجود چنین مراکزی همچون آزمایشگاه، در راستای خدمات رسانی بهتر صحبت کرد. در ادامه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر یونس پناهی با اشاره به دقت پژوهش‌ها در عارضه‌های مغزی که می‌تواند با تصویربرداری در موسسه‌هایی مثل آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مشخص شود بیان کرد: می‌توان در خصوص مسائل و عارضه‌های پس از کووید و آسیب‌هایی که در اثر ابتلا به این بیماری به مغز وارد می‌شود مطالعه کرد. 

در این نشست دکتر محمدرضا آی رئیس آزمایشگاه در خصوص نحوه انتصاب رئیس آزمایشگاه و هیئت امنا و تبادل نظر بین رشته های علوم پزشکی و علوم مهندسی صحبت و همچنین به نحوه‌ی اختصاص فضا برای ساخت این موسسه اشاره کرد.

دکتر آی گفت: تاسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز سریعترین پروژه دولتی بوده که تنها در مدت شش ماه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

در ادامه رئیس آزمایشگاه آماری از فعالیت‌های انجام شده و همچنین خدماتی که به محققان زیر نظر وزارت بهداشت جهت انجام پژوهش‌ ارائه شده است، ارائه داد.

دکتر آی در خصوص تجهیزات آزمایشگاه گفت: این تجهیزات از طریق حمایت معاونت علمی و فناوری و ستاد علوم شناختی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین شده و به روز می‌شود.

رئیس آزمایشگاه در پاسخ به دکتر پناهی در خصوص امکان انجام پروژه‌های حیوانی گفت که تجهیزات آزمایشگاه دارای کویل‌های مخصوص حیوانات است و می‌توان در این آزمایش‌ها از آن‌ها استفاده کرد. 

دکتر پناهی با اشاره به مطالعات و استفاده از بیمارستان‌ها برای تحقیقات و ضایع شدن حقوق بیماران بیان کرد می‌توان با انجام آزمایشات و ارجاع محققان به این آزمایشگاه از معطل شدن بیماران جلوگیری کرد و باعث استفاده تمام ظرفیت‌های آزمایشگاه شد و آن را به یک بازوی تحقیقاتی برای وزارت علوم و بهداشت تبدیل کرد. معاون تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به عدم دسترسی به اطلاعات فنی کالیبراسیون دستگاه ها در بیمارستان‌ها امکان چاپ مقاله در ژورنال‌ها با رنک بالا نیست که می‌توان این مشکل را توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز مرتفع کرد. 

دکتر خرازی در راستای صحبت دکتر پناهی گفت: می‌توان شعبات دیگری در استان ها برای ارائه خدمات بهینه به سراسر کشور تاسیس کرد.

دکتر نیلی با بیان این موضوع که آزمایشگاه محلی برای دسترسی افراد متخصص و برجسته است ادامه داد لازم است به گسترش تجهیزات و افزایش بودجه آزمایشگاه کمک کرد؛ در حال حاضر این مرکز از تمام ظرفیت‌های وقت دهی و ارائه خدمات استفاده می‌کند. این امر می‌تواند گامی باشد برای ایجاد زنجیره ای از آزمایشگاه‌های ملی نقشه برداری مغز و انجام پروژ‌ه‌های بین رشته ای تا بتوان به ارائه خدمات بهینه پرداخت.

این جلسه با بازدید حاضرین از بخش های مختلف آزمایشگاه پایان یافت.

photo1898
photo1899
photo1900
photo1901
photo1902
photo1903
photo1904
photo1905
photo1906

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری