ورود / ثبت نام

راز ارتباط استرس و افسردگی

محققان در یک مطالعه جدید، آنزیمی را در سلول‌های ایمنی کشف کرده‌اند که به نظر می‌رسد نقش کلیدی در ارتباط بین استرس و افسردگی ایفا می‌کند. این یافته‌ها می‌تواند راه را برای درمان‌های جدید افسردگی هموار کند.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، در مطالعه‌ای که در مجله "Nature Medicine" منتشر شده است، نشان داده‌اند که آنزیمی به نام "MMP-8" در سلول‌های ایمنی مغز به نام "میکروگلیا" نقش کلیدی در تنظیم پاسخ به استرس و خطر ابتلا به افسردگی دارد.

میکروگلیاها سلول‌های ایمنی مقیم مغز هستند که در پاسخ به آسیب یا عفونت فعال می‌شوند. مطالعات قبلی نشان داده است که میکروگلیاها در افراد مبتلا به افسردگی بیش فعال هستند.

در این مطالعه، محققان موش‌هایی را که فاقد MMP-8در میکروگلیاها بودند، مورد بررسی قرار دادند. این موش‌ها در برابر استرس مزمن آسیب‌پذیرتر بودند و علائمی شبیه به افسردگی، مانند اضطراب و انزواطلبی، را نشان دادند.

محققان همچنین دریافتند که MMP-8با تنظیم بیان ژن‌هایی که در التهاب و انعطاف‌پذیری عصبی نقش دارند، عمل می‌کند. التهاب مزمن و انعطاف‌پذیری عصبی ضعیف هر دو با افسردگی مرتبط هستند.

اهمیت این یافته:

این یافته‌ها نشان می‌دهد که MMP-8می‌تواند به عنوان یک هدف جدید برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار گیرد. داروهایی که می‌توانند فعالیت MMP-8را افزایش دهند، ممکن است به طور بالقوه برای درمان افسردگی و سایر اختلالات مرتبط با استرس مفید باشند.

محققان می‌گویند:

"این مطالعه نشان می‌دهد که MMP-8در میکروگلیاها نقش کلیدی در تنظیم پاسخ به استرس و خطر ابتلا به افسردگی دارد. این یافته‌ها راه را برای درمان‌های جدید افسردگی هموار می‌کند."

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری