ورود / ثبت نام

بازدید دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران و هیئت همراه از آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز

دکتر داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران، مهندس حسن محتشم عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران، دکتر ناصر شریفی مطلق رئیس کمیسیون امور مجلس و هیئت همراه روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز دکتر داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران، مهندس حسن محتشم عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران، دکتر ناصر شریفی مطلق رئیس کمیسیون امور مجلس و هیئت همراه روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از قسمت‌های مختلف این آزمایشگاه بازدید کردند و از نزدیک با تجهیزات و امکانات آن آشنا شدند و در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید دکتر داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران با بیان اینکه این کانون نزدیک به ۳۲۰۰ تشکل در سطح کشور دارد گفت: در ۳۱ استان کشور ما کانون های استانی داریم که از تجمیع انجمن‌های حرفه‌وفن و صنعت و تولید تشکیل شده‌اند و بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار شرکت در سطح کشور به‌صورت فراگیر عضو انجمن کانون های استانی هستند و نزدیک به ۲۰۰ انجمن سراسری داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی کارفرمایان صدسال قدمت دارد افزود: کانون کارفرمایان در خارج از ایران به‌عنوان مرجع موردنظر سازمان بین‌المللی کار است.

در ادامه دکتر محمدعلی عقابیان رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: این نوع بازدیدها باعث می‌شود آشنایی بیشتری بین صنف‌های مختلف شکل بگیرد و ایجاد هم‌افزایی و استفاده از توان همدیگر در جهت پیشرفت کشور باشد.

دکتر محمدعلی عقابیان در ادامه با اشاره به رشته فیزیک پزشکی و تصویربرداری از مغز افزود: تصویربرداری از مغز جنبه‌های مختلفی دارد و اهمیت آن از دیگر بخش‌های بدن بیشتر است به دلیل حساسیت بیشتری که در این بخش وجود دارد ممکن است پس از جراحی مغز صدماتی به آن وارد شود و گاهی بهتر آن است که عمل جراحی اتفاق نیفتد.

وی بیان داشت: حوزه‌هایی از مغز که تصمیم‌گیری، رفتار و مسئولیت‌های حیاتی انسان را بر عهده دارد اگر در حین جراحی مغز یک ضایعه‌ای نزدیک به منطقه تکلم باشد به‌محض اینکه آن ضایعه را بردارند  احتمال صدمه رساندن به قسمت تکلم زیاد خواهد بود.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با اشاره به اهمیت نقشه‌برداری مغز قبل از عمل جراحی گفت: نقشه‌برداری از مغز پیش از عمل جراحی کمک می‌کند که نواحی اختصاصی که در فرد وجود دارد و نزدیک به آن ضایعه‌ای ایجاد شده است بادقت بیشتری توسط پزشک تحت عمل جراحی قرار بگیرد و کمترین صدمه به بیمار وارد شود.

دکتر محمدعلی عقابیان افزود: بیماری‌هایی که منشأ آن مغز است (مثل صرع یا آلزایمر) تا دقیقاً شناسایی نشود که منشأ آن‌ها چیست، علت آن چیست و در کجا قرار دارد درمان برای آنها یا تسکینی است یا غیرقابل‌انجام و قطعی نیست.

وی افزود: کار این آزمایشگاه و هر مرکز دیگری که نقشه‌برداری مغز انجام می‌دهد، شناسایی مجموعه بیماری‌هایی است که می‌تواند باعث تغییر در رفتار، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری انسان را ارزیابی کند و برای آن هم راهکار درمانی و بهبود ارائه دهد.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با اشاره به اینکه بخش شناخت در انسان وظیفه مغز است گفت: بخش شناخت در مغز قسمت بزرگی از زندگی اجتماعی انسان را در بر می‌گیرد قابل‌ارزیابی است و می‌توان آن را بهبود داد.

دکتر عقابیان با اشاره به اینکه مکان همه هیجانات انسان در مغز است افزود: در نقشه‌برداری مغز تمام هیجانات قابل‌دیدن هستند و ابزارهای امروزی این اجازه را به ما می‌دهد تا تمام این هیجانات و رفتارها را در مغز به تصویر بکشیم که نام آن نقشه‌برداری مغز است.

وی با بیان اینکه این ابزارها و شیوه‌ها می‌تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی مؤثر واقع شود بیان داشت: دنیا به سمت تبلیغات یا نورومارکتینگ پیش می‌رود وبا ابزارهای موجود می‌توان تبلیغات را ارزیابی کرد و تأثیرات مثبت و منفی آن را بررسی نمود که هم از طریق مجموعه سؤالاتی که در مورد رفتار، شناخت، هوش و... است که در مغز مورد بررسی قرار می‌گیرد و دستگاه‌هایی هم وجود دارد که می‌توانیم عکس و سیگنال مغزی این اطلاعات را به دست می‌آوریم.

دکتر داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران در ادامه افزود: این شکل از آگاهی ما از جغرافیای مغز زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهد.

 رئیس آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز گفت: یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان مدیریت یک فرد را اصلاح یا ارزیابی کرد بازی‌های اختصاصی است که برای انسان‌هایی بارده‌های بالا مانند رئیس‌جمهور یا وزیر قابل‌انجام است.

وی با بیان اینکه بازی‌هایی که فرزندان ما هر روز با آن سروکار دارند با اهداف مشخصی ساخته شده است و همه هدف آن سرگرمی نیست افزود: می‌توان از همین روش برای بالابردن هوش، قدرت تمرکز آنها استفاده کرد و زمانی که آنها را بشناسیم قابل‌کنترل و برنامه‌ریزی خواهد بود و نباید از آنها بترسیم.

مهندس حسن محتشم با بیان اینکه شاید کمترین جایی که افراد به آن توجه دارند مغز است و مردم به‌سلامت جسمی خود بیش از این توجه دارند گفت: کشور ما خوشبختانه با همه نارسایی‌هایی که تا به امروز داشته است ارتباط خوبی با دنیا دارد و با بسیاری از مسائل روز آشناست و از آن در جهت مثبت استفاده می‌کند.

ناصر شریفی مطلق رئیس کمیسیون امور مجلس و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی مهریا گفت: از حدود 4 ماه پیش تصمیم گرفتیم تا مراکز زنجیره‌ای خدمات مشاوره و روان‌شناسی مهریا را در کل کشور ایجاد کنیم، این بنیاد در ۱۸ استان کشور و خارج از کشور دفتر نمایندگی دارد و ما پیشنهاد می‌دهیم که تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد و آزمایشگاه بسته شود و به‌عنوان بازوی اجرایی آزمایشگاه و همکاری دوجانبه از آن بهره‌مند شویم و آن را گسترش دهیم.

دکتر عقابیان با بیان اینکه آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز اولین مرکزی است که بین دو وزارت‌خانه بهداشت و علوم است بیان داشت: می‌توان گفت آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز تنها دانشگاهی است که با همکاری دو وزارت‌خانه تأسیس شده است و کار این آزمایشگاه انجام یک سری‌فعالیت های پایه‌ای و تحقیقاتی نیست؛ بلکه کارهای خدماتی و کاربردی است و ما هر تحقیقاتی در هر جای دنیا انجام شود که به خدمت تبدیل نشده باشد، آنها را ارزیابی و تبدیل به کار کاربردی، خدمت، سرویس و شیوه‌نامه برای آن تهیه می‌کنیم، تأیید و اعتبارسنجی آنها که انجام شد، هم خودمان از آن استفاده کرده و هم در اختیار جای دیگر قرار خواهیم داد و از طرف دیگر از ایده‌های جدید نیز استقبال می‌کنیم تا بتوانیم نیازهای موجود را برآورده سازیم.

دکتر داود جوانی عضو هیئت‌مدیره کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه حدوداً ۳۰۰۰ تشکل داریم که از اقشار مختلف جامعه تشکیل شده است و خواسته‌های آنها نسبت به تخصص و رشته‌ای که دارند متفاوت است گفت: ما دوست داریم خدمات شما به ما کمک کند تا بتوانیم تأثیر مثبتی برای مخاطبین خود داشته باشیم.

در پایان دکتر داود آدینه دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران، مهندس حسن محتشم عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران، دکتر ناصر شریفی مطلق رئیس کمیسیون امور مجلس، دکتر رضا امیر نژاد از وزارت نیرو، دکتر ناصر شریفی مطلق رئیس کمیسیون امور مجلس، مهندس حامد محمودی مدیرعامل شرکت مهام تجارت، دکتر پریسا محمودی مدیر آموزش مرکز آموزش‌های بازرگانی، سعید آدینه عضو انجمن هیئت‌مدیره شرکت مهام تجارت از بخش‌های مختلف آزمایشگاه بازدید کردند.

photo2079
photo2080
photo2081
photo2082
photo2083
photo2084
photo2085
photo2086
photo2087
photo2088
photo2089
photo2090
photo2091
photo2092
photo2093

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری