ورود / ثبت نام

انجام آنالیز گراف با دیتای DTI محقق شد.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، خدمات آنالیز گرافی مغز با استفاده از داده‌های DTI را معرفی می‌کند. ندا محمدی، کارشناس بخش آزمایشگاه پردازش و آنالیز تصویر آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: در آزمایشگاه پردازش تصویر، آنالیز بر پایه تئوری گراف برای تصاویر DTI که در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز یا هر مرکز تصویربرداری دیگری ثبت شده باشد، قابل انجام است.

وی در خصوص ویژگی‌های آنالیز گرافی مغز با استفاده از دیتای DTI  گفت: برای آنالیز از تولباکس GAT استفاده می‌شود. همچنین در این روش تفاوت‌های پارامترهای توپولوژیکی شبکه مغزی قابل اندازه‌گیری هستند. پارامترهایی از جمله:

 small-worldness, modularity, highly connected regions (hubs), and regional network parameters

محمدی با بیان اینکه زمان انتظار انجام آنالیز گرافی در حدود یک ماه است، تاکید کرد:  این زمان ممکن است بسته به تعداد پروژه‌های در حال انجام، متغیر باشد. مدت زمان بسته به گستردگی آنالیز بین 60 تا 90 دقیقه است.

شایان ذکر است تصویربرداری تشدید مغناطیسی با وزن انتشاری با نام اختصاری (DWI_DTI) یکی از روش‌های پردازش و آنالیز تصاویر ساختاری است. این تکنیک تصویربرداری از نحوه انتشار مولکول‌های آب برای ایجاد کنتراست در تصویر استفاده می‌کند.

پردازش داده‌های DTI در بخش «پردازش و آنالیز تصویر» آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با استفاده از نرم افزارهای FSL و  ExploreDTI صورت می‌گیرد و اخیرا آنالیز گرافی مغز با  DTI data راه‌اندازی شده و در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

 

photo1894

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری