ورود / ثبت نام

انتصاب دکتر منصور فاتحی به عنوان مسئول بیو بانک نقشه برداری مغز

چندی پیش در دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به طور رسمی و با ارائه‌ی دکتر منصور فاتحی تحت عنوان «بیوبانک نقشه برداری مغز ایران»، از پروژه ملی بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران...

چندی پیش در دومین سمپوزیوم تازه‌های نقشه برداری مغز ایران، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز به طور رسمی و با ارائه‌ی دکتر منصور فاتحی تحت عنوان «بیوبانک نقشه برداری مغز ایران»، از پروژه ملی بیوبانک نقشه‌برداری مغز ایران (iBMB) باهدف گردآوری، ذخیره‌سازی و بازیابی هدفمند تصاویر و سیگنال‌های پزشکی مغز برای تسهیل کاربردهای پژوهشی، آموزشی و تحلیلی رونمایی کرد.

اکنون پس از گذشت حدود یک ماه از برگزاری سمپوزیوم و معرفی بیوبانک توسط دکتر منصور فاتحی، ایشان طی نامه‌ای رسمی از سوی دکتر محمدرضا آی، رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، به عنوان مسئول بیوبانک نقشه برداری مغز ایران منصوب شدند.

دکتر فاتحی درباره‌ی بیوبانک اظهار کرد: بیوبانک به یک مجموعه سیستماتیک از نمونه‌ها و داده‌های زیستی گفته می‌شود که به منظور دسترسی و بهره‌برداری مجدد در امور پژوهشی تشکیل می‌گردد، به‌گونه‌ای که نه‌تنها خود نمونه‌ها بلکه داده‌ها و نشانه‌های استخراج‌شده از آن‌ها نیز بایگانی می‌شوند تا بتوان از زوایای مختلف جستجو و بازیابی را انجام داد.

این پروژه دارای سه مرحله است. اولین مرحله به بیوبانک "تصویربرداری" مغز اختصاص داده‌شده است. ما در حال حاضر بیش از 2000 مورد بالینی را با همکاری مراکز تصویربرداری جمع‌آوری کرده‌ایم و گزارش‌های دقیق ساختاریافته به آن‌ها اضافه‌شده است. در این مرحله بیوبانک آفلاین است.

در مرحله دوم که برای اوایل سال 2019 برنامه‌ریزی‌شده است، تعداد نمونه‌ها به 10000 مورد افزایش خواهند یافت و مجموعه داده‌های بالینی نیز به بیوبانک افزوده خواهد شد. این سیستم برای دسترسی از راه دور محققان به نمونه‌های خود، آنلاین خواهد بود. در مرحله سوم و نهایی، بیوبانک سیگنال‌های مختلف را به همراه گزارش‌های ساختاریافته آن‌ها در بر خواهد گرفت. بیوبانک این امکان را برای عرضه‌کنندگان خدمات و مؤسسات مختلف فراهم خواهد کرد تا مجموعه داده‌های خود را در بیوبانک ایجاد کنند یا به مجموعه داده‌های موجود در بیوبانک نمونه اضافه کنند.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری