ورود / ثبت نام

نحوه پردازش درد در افراد دوزبانه

محققان دریافتند که افراد دوزبانه درد را متفاوت از افراد تک زبانه تجربه می‌کنند.

محققان دانشگاه "کورنل" در ایالات متحده آمریکا در مطالعه‌ای که در مجله "Social Cognitive and Affective Neuroscience" منتشر شده است، دریافتند که افراد دوزبانه درد را متفاوت از افراد تک زبانه تجربه می‌کنند.

در این مطالعه، 22 نفر دوزبانه اسپانیایی-انگلیسی در دو جلسه آزمایشی شرکت کردند. در اولین و دومین جلسه، آنها از طریق یک دستگاه fMRI به درد الکتریکی در بازوی خود پاسخ دادند، اما در جلسه دوم از آنها خواسته شد که درد را به زبان اسپانیایی یا انگلیسی توصیف کنند.

نتایج نشان داد که شرکت کنندگانی که درد را به زبان اسپانیایی توصیف می‌کردند، فعالیت بیشتری در مناطق مغز مرتبط با پردازش درد داشتند. این مناطق شامل قشر حسی اولیه، قشر حسی ثانویه و قشر پیش سینسولاری بودند.

محققان معتقدند که این نتایج نشان می‌دهد که زبان می‌تواند بر نحوه پردازش درد در مغز تأثیر بگذارد. آنها پیشنهاد می‌کنند که این امر ممکن است به این دلیل باشد که زبان می‌تواند به افراد کمک کند تا درد را به روش‌های مختلفی تفسیر و پردازش کنند.

به عنوان مثال، افراد ممکن است درد را به عنوان یک تهدید یا یک تجربه منفی تفسیر کنند. این تفسیر می‌تواند بر نحوه پردازش درد در مغز تأثیر بگذارد.

این یافته‌ها همچنین برای درک بهتر نحوه تجربه درد در افراد دوزبانه و تک زبانه مهم باشد. همچنین می‌تواند برای توسعه درمان‌های جدید برای درد مفید باشد.

 

منبع

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری