ورود / ثبت نام

نویز تصادفی و پتانسیل یادگیری

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان نویز تصادفی (tRNS) ممکن است ابزار مفیدی در افزایش نرخ یادگیری در افرادی باشد که توانایی یادگیری محدودی دارند.

اگرچه بسیاری از ما ممکن است به دنبال مکانی آرام برای مطالعه باشیم، "نویز" ممکن است نقش کلیدی در کمک به برخی از افراد برای بهبود پتانسیل یادگیری خود داشته باشد. دانشگاه ادیت کوان (ECU) اثرات تحریک نویز تصادفی ترانس کرانیال (tRNS) را در تنظیمات مختلف بررسی کرده است و دریافته است که این فناوری می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

با وجود نامش، tRNS  از نویز به معنای شنیداری و روزمره کلمه استفاده نمی کند. در عوض، الکترودهایی را می بیند که به سر متصل هستند تا جریان ضعیفی بتواند از قسمت های خاصی از مغز عبور کند.

دکتر Onno van der Groen، سرپرست این مطالعه، گفت: این مطالعه نشان داد tRNS به عنوان ابزاری برای کمک به افرادی که توانایی‌های یادگیری در معرض خطر هستند، نویدبخش است.

 دکتر ون در گروئن گفت: "تأثیر بر یادگیری امیدوارکننده است: می تواند یادگیری را تسریع کند و به افراد مبتلا به بیماری های عصبی کمک کند." بنابراین، افرادی که مشکلات یادگیری دارند، می توانید از آن برای افزایش نرخ یادگیری استفاده کنید.

 همچنین بر روی افراد مبتلا به نقص بینایی، مانند پس از سکته مغزی و آسیب مغزی، آزمایش شده است.

"وقتی این نوع تحریک را در طول یادگیری اضافه کنید، عملکرد بهتر، یادگیری سریع‌تر و پس از آن نیز توجه بهتری خواهید داشت." ایجاد مسیرهای جدید دکتر ون در گروئن گفت tRNS با اجازه دادن به مغز برای ایجاد اتصالات و مسیرهای جدید کار می کند، فرآیندی که به عنوان نوروپلاستیسیته شناخته می شود. او گفت: "اگر چیزی یاد می گیرید، باید تغییرات عصبی در مغز شما ایجاد شود که به شما امکان می دهد این اطلاعات را یاد بگیرید." و این ابزاری برای تقویت این نوروپلاستیسیته است.

دکتر ون در گروئن گفت tRNS دو اثر بر مغز دارد: اثر «حاد» که به فرد اجازه می‌دهد در حین انجام tRNS عملکرد بهتری داشته باشد و اثر تعدیل‌کننده که نتایج پایداری داشت. او گفت: «اگر 10 جلسه از یک کار ادراک بصری را با tRNS انجام دهید و سپس برگردید و دوباره آن را بدون آن انجام دهید، متوجه خواهید شد که عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترلی که از آن استفاده نکرده‌اند، بهتر است.

پتانسیل "بی حد و حصر"؟

ایده گسترش پتانسیل یادگیری از طریق فناوری هایی مانند tRNS سوالات بسیاری را ایجاد می کند. در حالی که بیشتر مربوط به کسانی است که کمبودها و مشکلات یادگیری دارند، اما این سوال را نیز مطرح می کند که آیا یک فرد عصبی می تواند هوش خود را به سطوح جدیدی برساند، مشابه مفهومی که در فیلم "Limitless" وجود دارد. دکتر ون در گروئن می‌گوید پتانسیل وجود دارد، اما نشانه‌هایی نیز وجود دارد که «سطح جدیدی» از هوش ایجاد نمی‌کند.

 او گفت: «سؤال این است که اگر عصبی هستید، آیا در حال حاضر در اوج عملکرد خود هستید؟

یک مطالعه موردی وجود دارد که در آن آنها سعی کردند مهارت های ریاضی یک فوق ریاضیدان را تقویت کنند. با او، تأثیر زیادی بر عملکرد او نداشت، احتمالاً به این دلیل که او در حال حاضر یک مجری برتر در آن زمینه است. "اما اگر چیز جدیدی یاد می گیرید می تواند مورد استفاده قرار گیرد."

به کجا می‌رود

 اگرچه این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است و مردم فقط با وارد کردن آزمایش‌های کنترل‌شده می‌توانند به tRNS دسترسی داشته باشند، دکتر ون در گروئن گفت که عملی بودن و ایمنی ظاهری آن به این معنی است که پتانسیل زیادی برای طیف وسیعی از کاربردها وجود دارد.

 او گفت: «مفهوم نسبتاً ساده است. «این مانند یک باتری است: جریان از مثبت به منفی می رود، اما از سر شما نیز عبور می کند. ما در حال کار بر روی مطالعه‌ای هستیم که در آن تجهیزات را برای مردم می‌فرستیم و آنها خودشان همه چیز را از راه دور اعمال می‌کنند. "بنابراین از این نظر، استفاده از آن بسیار آسان است."

 دانشمندان در سراسر جهان همچنین در حال بررسی اثرات tRNS بر ادراک، حافظه کاری، پردازش حسی و سایر جنبه‌های رفتار هستند، با این فناوری که نویدبخش درمان طیف وسیعی از شرایط بالینی است.

دکتر ون در گروئن گفت: «ما هنوز در تلاشیم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم بهترین استفاده را داشته باشیم.

برای مشاهده منبع کلیک کنید.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری