ورود / ثبت نام

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (5)

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مستقیم (tDCS) یک روش غیر تهاجمی و به عنوان یک روش قابل اعتماد و متعادل جهت تحریک پذیری قشر مغز می باشد.

tDCS و اثرات آن

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مستقیم (tDCS) یک روش غیر تهاجمی و به عنوان یک روش قابل اعتماد و متعادل جهت تحریک پذیری قشر مغز می باشد. در این روش جریان به شکل مستقیم با شدت و دامنه ثابت اعمال می شود و تا حدی به جمجمه نفوذ میکند و بخشی از آن وارد مغز می شود.

با توجه به اثرات عصبی در tDCS، به طور خاص اثرات آن بر سنجش میزان یادگیری و حافظه بررسی شده است. برخی مطالعات بر روی قدرت یادگیری در افراد سالم پرداخته اند که نشان داده است که قدرت یادگیری بهبود یافته است. همچنین در درمان اختلالاتی مانند افسردگی، استروک،تینیتوس، پارکینسون،میگرن و اعتیاد از این روش درمانی استفاده شده است.در زمینه توانبخشی پس از سکته،استفاده از tDCS همراه با دیگر مداخله ها مانند آموزش بازتوانی و ... تاثیر بهتری گذاشته است. ذکر این نکته ضروری می باشد که هرجند بسیاری از نتایج بالینی مثبت می باشد اما پارامترهای تحریک در مطالعات بالینی باهم متفاوت است و همچنین این مطالعات برروی نمونه های کوچک با جمعیت همگن بدست آمده است.

tDCS و اثرات آن
دستگاه تک کاناله tDCS موجود در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری