ورود / ثبت نام

تحریک الکتریکی فراجمجمه ای (12)

در سال 1963 Aime´ Limoge این روش تحریک را ابداع کرد و به جریان Limoge معروف می باشد.در این روش تحریک الکتریکی از سه الکترود استفاده می شود

transcutaneous electrical stimulation (TCES)

در سال 1963 Aime´ Limoge این روش تحریک را ابداع کرد و به جریان Limoge معروف می باشد.در این روش تحریک الکتریکی از سه الکترود استفاده می شود: یک الکترود کاتد (منفی) که در بین دو ابرو و دو الکترود آنود (مثبت) که در محل ماستوئید قرار می گیرند. تحریک دارای دامنه ولتاژ 35-30 ولت و میانگین شدت 2 میلی آمپر با فرکانس 166 کیلوهرتز می باشد که 4 میلی ثانیه در حالت روشن و 8 میلی ثانیه در حالت خاموش قرار می گیرد.

شکل موج این نوع از تحریک شامل قطاری از ایمپالس های متوالی است که در اشکال خاصی است. یک ایمپالس مثبت (S1) با شدت بالا و طول کوتاه و پس از آن یک ایمپالس منفی (S2) با شدت کم و طول زیاد.

این شکل از تحریک ترنس کرانیال برای کاهش داروهای بیهوشی در هنگام عمل جراحی به کار می رود.

 

transcutaneous electrical stimulation (TCES)

 

شخصی به نام Lebedev نیز از الکترود های Limoge استفاده کرد اما در این حالت ترکیبی از جریان AC و DC با نسبت دو به یک استفاده کرد. در این حالت ابتدا قطاز پالس AC برای 4-3.5 میلی ثانیه با فرکانس حدود 77.5 هرتز اعمال می شود، 8 میلی ثانیه پس از آن قطار پالسی بعدی ارسال می شود. دو تحریک AC بدین صورت اعمال می شود و سپس یک تحریک DC به مدت 4 میلی ثانیه اعمال می شود.

 

این روش برای درمان استرس و اختلالات عاطفی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری