ورود / ثبت نام

پردازش سیگنال های زیستی - قسمت نهم

ضبط مناسب داده برای پردازش سیگنال امری ضروری است. در هر ست آپ ضبط، دستگاه های متصل شده بهم و متصل شده به فرایند بیولوژیکی یک مجموعه ای را به نام زنجیره اندازه گیری تشکیل می دهند.

ضبط داده ها

منطق

ضبط مناسب داده برای پردازش سیگنال امری ضروری است. در هر ست آپ ضبط، دستگاه های متصل شده بهم و متصل شده به فرایند بیولوژیکی یک مجموعه ای را به نام زنجیره اندازه گیری تشکیل می دهند. در درسنامه های قبل ما در مورد ضبط شکل موج از طریق تقویت کننده و مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) بحث کردیم. در اینجا ما با در نظر گرفتن نقش اجزاء در زنجیره اندازه گیری، با جزئیات بیشتری (شکل 1) روند استخراج اطلاعات را بررسی می کنیم. درک عمیق از فرایند اندازه گیری، برای تجزیه و تحلیل داده ها بسیار موثر است، زیرا هر نوع سیستم جمع آوری داده با آرتیفکت های خاص و مشکلات مرتبط با خود همراه است. اندازه گیری دقیق از لحاظ فنی و رفع مناسب آرتبفکت ها برای پردازش داده بسیار ضروری است. این مراحل در انتخاب استراتژی های پردازش و حتی تفسیر نتایج مهم بوده و آن ها را هدایت می کند و به ما امکان فرار از تله معروف زباله در ورودی= زباله در خروجی را می دهد و می توانیم از آن جلوگیری کنیم. معمولا این تله با هر نوع تجزیه و تحلیل داده همراه است.

asd654822

شکل 1 نمودار ست آپ ضبط داده، زنجیره اندازه گیری. ماژول های قرمز مراحل آنالوگ را تشکیل می دهند، در حالی که ماژول های آبی اجزای دیجیتال هستند. ماژول نگهداری نمونه با S / H؛ مالتی پلکسر با MUX؛ مبدل آنالوگ به دیجیتال با ADC نشان داده شده اند.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری