ورود / ثبت نام

پردازش سیگنال های زیستی - قسمت هشتم

در طول این درسنامه، ما تکنیک های پردازش سیگنال را با سیگنال های واقعی بررسی خواهیم کرد.

سیگنال ها به محیط تجزیه و تحلیل MATLAB

در طول این درسنامه، ما تکنیک های پردازش سیگنال را با سیگنال های واقعی بررسی خواهیم کرد. بنابراین، مهم است که بتوانیم اندازه گیری ها را وارد محیط تجزیه و تحلیل کنیم. برای دریافت یک نمای کلی از انواع فایل هایی که می توانند به طور مستقیم در MATLAB خوانده شوند، می توانید doc importdata را در پنجره فرمان MATLAB تایپ کنید و بخش Supported File Formats را مشاهده نمایید.

اکثر فایل های ضبط شده با تجهیزات بیومدیکال به طور مستقیم با MATLAB سازگار نیستند و باید ویرایش یا تبدیل شوند. معمولا این تبدیل نیازمند تعدادی از مراحل برای تغییر فرمت فایل یا خواندن فایل با استفاده از دستورات سطح پایین fopen و fread است. از آن جا که مبدل های آنالوگ به دیجیتال به طور معمول مقادیر را به صورت عدد صحیح تولید می کنند، اکثر فرمت داده های تجاری برای ذخیره فایل های اندازه گیری، شامل آرایه هایی از کلمات صحیح می باشند. معمولا فایل ها ممکن است حاوی اطلاعات رسمی ضبط در ابتدای فایل (header) یا انتهای (tailer) همان فایل باشند.

در موارد دیگر، این نوع از اطلاعات مرتبط با اندازه گیری در یک فایل جداگانه ذخیره می شوند (گاهی اوقات به عنوان فایل هدر نامیده می شود؛ شکل 1 را ببینید) که می توان برای خواندن مشخصات و شرایط ثبت دیتا از آن ها استفاده کرد.

aa46540

شکل 1. فایل های داده. الف) فایل یکپارچه شامل هر دو اطلاعات هدر و داده. گاهی اوقات اطلاعات هدر در پایان فایل (tailer) است. ب) فایل های هدر و داده جداگانه هستند.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری