ورود / ثبت نام

پردازش سیگنال های زیستی - قسمت هفتم

ماهیت سیگنال های زیستی آنالوگ است (به عنوان مثال، به طور پیوسته هم در دامنه و هم در زمان).

تبدیل آنالوگ به دیجیتال

ماهیت سیگنال های زیستی آنالوگ است (به عنوان مثال، به طور پیوسته هم در دامنه و هم در زمان). ضبط و تجزیه و تحلیل داده های مدرن اغلب به پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) بستگی دارد و بنابراین سیگنال باید به نمایش گسسته تبدیل شود.

محور زمان با استفاده از نمونه برداری از موج پیوسته با یک فاصله مشخص گسسته می شود. محور دامنه توسط یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (مبدل A / D یا ADC) گسسته می شود، که می توان آن را به عنوان یک برش دهنده یا گرد کننده یک اندازه واقعی به یک نمایش عدد صحیح در نظر گرفت.

یک ویژگی مهم ADC، وضوح دامنه آن است که در واحد بیت اندازه گیری می شود. یک مثال ساده با یک مبدل 3 بیتی (نسبت دادن 3^2 = 8 سطح) در شکل 1 نشان داده شده است. معمولا، مبدل ها دارای حداقل یک محدوده 8 بیتی هستند، که 2 به توان 8 مساوی با 256 سطح را تولید می-کنند. در اکثر تجهیزات پزشکی، یک محدوده 16 بیتی (656366 = 16^2 سطح) یا بالاتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که در شکل 1 نشان داده شده است، رزولوشن فرایند مبدل کامل آنالوگ به دیجیتال بیان شده در واحد قدم پتانسیل در دیجیتایزر (به عنوان مثال،μV / bit) بیان می شود. به طور کامل توسط ADC مشخص نمی شود، بلکه بستگی به تقویت آنالوگ نیز دارد. پس از اینکه اندازه گیری تبدیل شد، داده ها را می توان در فرمت های مختلفی مثل: عدد صحیح، واقعی / شناور یا ((ASCII (integer, real/float, or (ASCII ذخیره کرد شایع است که 8 بیت را یک بایت و ترکیبی از بایت ها (به عنوان مثال، 4 بایت) را یک کلمه می نامند.

498402132_1

 

شکل 1 تبدیل آنالوگ به دیجیتال (ADC). مثالی از یک سیگنال آنالوگ که A برابر تقویت شده و در یک فاصله زمانی منظم Ts و یک تبدیل A / D سه بیتی 2^3 = 8 سطح (0-7) ، دیجیتالی شده و نمونه گرفته شده است.. نمایش دهدهی (0-7) سطح دیجیتایزر با رنگ قرمز است، و کد باینری 3 بیتی (000-111) با رنگ سیاه نوشته شده است. در این مثال، مبدل نشان دهنده مقادیر سیگنال خروجی بین سطوح A / D به نزدیکترین عدد صحیح می باشد.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری