ورود / ثبت نام

پردازش سیگنال های زیستی - قسمت یازدهم

هدف از ست آپ اندازه گیری این است که تا حد امکان سیگنال های بیولوژیکی را تمیز (با حداقل نویز ممکن) اندازه گیری کند، بدون اینکه تعاملات قابل توجهی با وسیله اندازه گیری داشته باشد.

قطعات آنالوگ

هدف از ست آپ اندازه گیری این است که تا حد امکان سیگنال های بیولوژیکی را تمیز (با حداقل نویز ممکن) اندازه گیری کند، بدون اینکه تعاملات قابل توجهی با وسیله اندازه گیری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک پاسخ بیوالکتریک اندازه گیری شود، ما می خواهیم دامنه صحیح پتانسیل زیستی را بدون تاثیر سیستم (یعنی تحریکی یا مهاری) با جریان های تولیدشده از تجهیزات ضبط کنیم. در این قسمت به توضیح قطعات آنالوگ زنجیره خواهیم پرداخت.

در بخش آنالوگ زنجیره اندازه گیری، به طور معمول یک سری وسایل متفاوت بهم متصل می شوند تا سیگنال آنالوگ را با کاراکترهای مناسب برایADC مهیا کنند (شکل 1). هنگام اتصال تجهیزات، باید قوانین امپدانس خروجی پایین - امپدانس ورودی بالا را رعایت کنید( شکل 1).

به طور خاص، مقاومت ورودی بالا همراه با مقاومت خروجی پایین تضمین می کند که:

  1. مقدار قابل توجهی از جریان کشیده نمی شود.
  2. مقدار اندازه گیری شده در ورودی نشان دهنده خروجی اندازه گیری های پتانسیل های زیستی مرحله قبلی است.

498400_1

شکل 1 نمایش مدار معادل عناصر در یک زنجیره اندازه گیری. (A) وضعیت ساده ای که در آن یک فرایند بیولوژیکی به طور مستقیم به یک اسیلوسکوپ متصل می شود. (B) یک نمودار کلی از اتصال دستگاه ها در یک زنجیره.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری