ورود / ثبت نام

طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک (6)

سیستم های NIRS از نظر تکنولوژی ساخت به سه دسته تقسیم می شوند: 1. Continuous wave(CW) 2. Time domain(TD) 3. Frequency domain (FD)

انواع تکنیک های ساخت دستگاه fNIRS

سیستم های NIRS از نظر تکنولوژی ساخت به سه دسته تقسیم می شوند:

1. Continuous wave(CW):

در این سیستم ها نور به صورت پیوسته با شدت ثابتی ساطع می شود و پس از عبور از بافت، تغییرات شدت را اندازه گیری می کند. این سیستم ها ساده هستند و فرایند ثبت دیتا در آنها سریع است ولی مقدار مطلق تغییرات غلظت را نمی توان با استفاده از آنها محاسبه نمود بلکه تغییرات نسبی قابل محاسبه هستند.

2. Time domain(TD):

در این تکنیک یک پالس کوتاه از نور به داخل بافت تابیده می شود و مدت زمانی را که طول می کشد تا نور از بافت خارج شود را اندازه گیری می کنند. آشکارسازی معمولا با استفاده از یک دوربین و یا شمارش تک فوتونی همبسته با زمان با استفاده از لامپ های PMT صورت می گیرد. این روش حجم زیادی از اطلاعات را به ما می دهد اما گرانتر می باشد و روش پیچیده تری نیز می باشد. عیب اساسی این روش زمان طولانی برای ثبت داده ها و SNR پایین آن می باشد.

3. Frequency domain (FD):

در این روش نور تابش شده را به شکل مدوله وارد بافت می کند و سپس زمان پرواز (time of flight) متناسب با تغییر فاز نور ارسالی و آشکار شده می باشد. در این روش اطلاعات سریع تر از روش زمانی بدست آمده و SNR سیگنال های ثبت شده نیز بالاتر است ولی دارای الکترونیکی پیچیده و پرهزینه است.

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری