ورود / ثبت نام

مغز افرادی که اطلاعات عمومی بالایی دارند به چه شکلی است؟

مغز افرادی که اطلاعات عمومی بالایی دارند دارای اتصالات کارآمدی است. این مسئله توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه Ruhr در بوخوم و دانشگاه Humboldt در برلین با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) نشان داده شده است.

مغز افرادی که اطلاعات عمومی بالایی دارند دارای اتصالات کارآمدی است. این مسئله توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه Ruhr در بوخوم و دانشگاه Humboldt در برلین با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) نشان داده شده است. دکتر Erhan Genç از گروه بیوسایکولوژی در بوخوم می‌گوید: "اگرچه ما می‌توانیم اطلاعات عمومی مردم را بسنجیم و این اطلاعات عمومی برای فرد در طول زندگی بسیار مهم است، اما در حال حاضر در مورد ارتباط بین اطلاعات عمومی و خصوصیات مغز اطلاعات کمی داریم."

این محققان مغز 324 زن و مرد را با شکل خاصی از تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) به نام تصویربرداری تانسور انتشار (DTI) بررسی کردند. با این روش می‌توان مسیر تارهای عصبی را به تصویر کشید و بدین ترتیب درکی در مورد خصوصیات شبکه ساختاری مغز بدست آورد. محققان با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی، نمره‌ای را به مغز هر یك از شركت كنندگان اختصاص دادند كه نشان دهنده‌ی كارآیی شبکه تارهای عصبی مغز او بود.

شرکت کنندگان همچنین یک آزمون دانش عمومی به نام آزمون دانش بوخوم که توسط دکتر Rüdiger Hossiep در بوخوم تهیه شده بود را اجرا کردند. این مجموعه از بیش از 300 سوال در زمینه‌های مختلف دانش مانند هنر و معماری یا زیست شناسی و شیمی تشکیل شده است. سرانجام این تیم به سرپرستی Erhan Genç بررسی کردند که آیا کارآمدی شبکه‌های ساختاری با میزان اطلاعات عمومی فرد مرتبط است یا خیر.

مغز افرادی که اطلاعات عمومی بالایی دارند به چه شکلی است؟

محققان با استفاده از DTI ، می‌توانند مسیر تارهای عصبی را به تصویر بکشند. این تصویر به Erhan Genç در RUB منسوب است.

نتیجه‌ی این پژوهش چنین بود: افرادی که دارای شبکه تارهای عصبی بسیار کارآمد بودند، نسبت به افرادی که شبکه‌هایشان کارآمدی کمتری داشت، اطلاعات عمومی بیشتری داشتند.

Erhan Genç می‌گوید: "ما فرض می كنیم كه واحدهای دانش فرد در سراسر مغز به شکل تکه‌هایی از اطلاعات پراکنده شده‌اند. شبکه کارآمد مغز برای جمع آوری اطلاعات ذخیره شده در مناطق مختلف مغز و موفقیت در به یادآوری محتوای دانش ضروری است."

به عنوان مثال: برای پاسخ به این سؤال كه چه ثابت‌هایی در نظریه نسبیت اینیشتین وجود دارند، شما باید معنی اصطلاح "ثابت" را با دانشی که از نظریه‌ی نسبیت دارید پیوند دهید. محقق بوخومی می‌گوید: "ما فرض می‌كنیم كه شبکه‌ی كارآمدتر مغز در ادغام بهتر قطعات اطلاعات نقش دارد و بنابراین منجر به نتایج بهتری در آزمون دانش عمومی می‌شود."

منبع: neurosciencenews

مترجم: نرگس فراهی، عضو شاخه دانشجویی نقشه برداری مغز

دیدگاه ها

برای ثبت دیدگاه کافیست وارد حساب کاربری خود شوید.

خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

با عضویت در خبرنامه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از آخرین اخبار و رویدادها مطلع شوید.

پرداخت هزینه آزمایشات دریافت گواهی پشتیبانی
صفحه اصلی
جستجو
دسته بندی
باشگاه
حساب کاربری